Мястото е Старият Созопол, точно по времето на Празниците на изкуствата. "Аполония" тази година стана 38. Встрани от Амфитеатъра, на пейка пред служебния вход на театралната зала в града, е седнал Теди Москов. Хващам го минути след края на "Стани, за да легна аз" – спектакъл, предизвикан от пиесата на Жан-Пиер Мартинез "Ковчег за двама".
Постановката на Сатиричния театър е чиста форма комедия. Пренаписана от Теди Москов, пиесата разказва абсурда на нашето време. През скечове, шеги, игра на думи и сентенции, силно актьорско присъствие и много динамика "Стани, за да легна аз" уж говори за проста ситуация – двама души са починали, а има само един ковчег в погребалната агенция, в която се развива действието. Говори за това, а те разсмива и препраща към всевъзможни асоциации. И нали дяволът е в детайлите, в постановката те са побългарени, преливат от реплики в популярни песни и много политически намеци.
Все пак спектакълът не е политически, само изглежда такъв на моменти. Затова и режисьорът си позволи да се пошегува в края на представлението на сцената на "Аполония" 2022, че скоро то ще звучи по друг начин. Неговата задача е единствено и само да разсмива, защото смехът е ключът към живота. За да се посмее, дори самият Теди Москов седна сред публиката и гледа "Стани, за да легна аз" като зрител.
Там, на пейката на служебния вход на театъра, разговорът започна съвсем естествено – от това за какво са давали живота си хората преди – и продължи в същия дух.
Когато изслушате звуковия файл обаче, се налага и да си пуснете песента на Blood, Sweat & Tears "Spinning Wheel". Чуйте Теди Москов, за да разберете защо.
Археологическото лято на Перперикон приключи. В края на 4-месечните проучвания екипът на проф. Николай Овчаров, който е ръководител на проучванията на археологическия комплекс, попадна на нова находка – храм на Слънцето от III-IV век. Култовата сграда е продължила да функционира и след налагането на християнството по тези земи, но вече като..
В рубриката "Разговорът" потапяме слушателите и читателите в един вдъхновяващ диалог за съвременната българска керамика – изкуство, което грациозно съчетава вековните традиции с духа на модерното време. Гост в студиото на "Нашият ден" беше художничката д-р Елена Виденова , председател на секция "Керамика" към Съюза на българските художници (СБХ)...
Аделина Петрова разказва за спектакъла "Доброто тяло или разсъжденията на една актриса относно килограмите, секса и театъра" – постановка, която съчетава личното, смешното и болезненото. Режисьор на представлението е Анастасия Събева, а сред гласовете, които звучат в него, е и този на актрисата Калина Петкова. Спектакълът е част от програмата на..
Художествената галерия в Русе е домакин на десетото международно биенале "Изкуството на миниатюрата" – форум с особена важност за културния живот на града и едно от най-значимите събития за визуалните изкуства у нас. Официалното откриване се състоя на 10 октомври . Ани Маринова разговаря с Мария Тодорова , уредник в художествената..
Международният театрален фестивал "Есенни театрални срещи в Русе" ще се проведе от 20 до 26 октомври в крайдунавския град. Организатори са Катя Костова, председател на сдружение "Кауза Пещера", и Драматичният театър "Сава Огнянов". Официалното откриване е на 20 октомври от 19 часа в Голямата зала на Доходното здание. Веднага след..
В рубриката "Разговорът" на предаването "Нашият ден" гостува д-р Меги Попова – преподавател по философия на политиката и правото в Софийския..
В епизод 608 "Трамвай по желание" среща своята публика с изтъкнатия изкуствовед проф. Аксиния Джурова. Конкретен повод за гостуването на проф...
Международният театрален фестивал "Есенни театрални срещи в Русе" ще се проведе от 20 до 26 октомври в крайдунавския град. Организатори са Катя..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg