Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Аманда Стерс: среща между литературата и киното

Кадър от филма „Мадам“
Снимка: cinelibri.com

Френската писателка и режисьор Аманда Стерс, носителка на Ордена за изкуство и литература на Френското правителство е един от членовете на журито на Международния литературен и кинофестивал "Синелибри" в София.

Мартин Петров, Аманда Стерс и Невена Праматарова


Тя представи пред българската публика своя роман и адаптирания по него филм "Обещания" във Френския институт в столицата. Книгата е издадена през 2016 г. и излиза през септември в превод на български от Красимир Петров. Филмът по нея е създаден през 2021 г. с участието в главните роли на Пиерфранческо Фавино, Кели Райли и Жан Рено.

"Обещания" е равносметка на един привидно пълноценен живот, но изцяло белязан от раздвоение между две родини, два езика, две имена и две същности на героя, които той не успява да съвмести и примири. Животът му е обречен на разочарования и угризения, прекалено обсебен от утрешния ден, за да може да усети прелестта на днешния.

"Обещания" е филм за обещанията, които правим и съжалението, че не сме могли да ги осъществим, споделя Аманда Стерс.


Тя разказа в "Артефир" за вълнуващата среща между литературата и киното в два от нейните филми – "Обещания" (2021) и "Мадам" (2017) с прожекции в рамките на "Синелибри" в София.

Кадър от филма „Обещания“
Аманда Стерс е псевдоним на Аманда Кефелек-Маруани – френска писателка, драматург, сценарист и режисьор. Родена е през 1978 г. в Париж. Автор е на повече от десет романа, преведени на 14 езика, сред които "Моето място на снимката", "Мадлен", "Остатъкът от нашия живот", театрални пиеси, творби за деца. Адаптира за голям екран и режисира няколко от романите си, сред които "Ще ти липсвам" (2009), "Светите земи" (2017) и "Обещания" (2021). Живее в Лос Анджелис с двете си деца от актьора Патрик Брюел.

По публикацията работи: Росица Михова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Послеписът на художника Милко Божков

Откриването на изложбата с живопис на Милко Божков в три зали на галерията на СБХ на "Шипка" 6 изненада посетителите и зарадва приятелите на художника. За новата си мащабна експозиция с лаконичното заглавие "P.S." / "Послепис" Божков казва пред "Артефир": " Пост е, докато един художник нарисува картината, след това  скриптум е, когато..

публикувано на 19.04.24 в 15:12

"Всеки иска да живее" на българска сцена

Премиерните представления на "Всеки иска да живее" от израелския драматург Ханох Левин в Сатиричния театър "Алеко Константинов" са на 19 и 20 април . Режисьор е Елена Панайотова, сценографията е дело на Юлиян Табаков, хореографията на Росен Михайлов, музиката Христо Намлиев. Името на Ханох Левин е в списъка с водещите световни драматурзи, а..

публикувано на 19.04.24 в 14:26

Чужденци навсякъде на 60-ото Венецианско биенале

На 20 април се открива официално 60-ото издание на Венецианско биенале – най-важният световен форум за съвременно изкуство. То е под мотото "Чужденци навсякъде" и продължава до 24 ноември 2024 г. Нашият български проект също има интересно заглавие – "Съседите". Това издание е с най-голям брой артисти, екипи и артколективи – над 330.  Василена Мирчева,..

публикувано на 19.04.24 в 14:10
Ю Хуа

Десет есета за съвременен Китай

Излезе втора книга на китайския писател Ю Хуа на български език в превод на Стефан Русинов след "Живи" – един от най-популярните и превеждани негови романи.  "Китай в десет думи" е сборник с десет есета на писателя, който казва в предговора: "Ако тръгна да разказвам за всички аспекти от живота в съвременен Китай, ще се получи нещо по-дълго от..

публикувано на 19.04.24 в 14:05

Еротика в рамки – изложба на Веселин Боришев

В пространството Куб на "Топлоцентрала" Веселин Боришев откри еротична фотоизложба "Фрейминг | Framing". Тя е в рамките на фестивала "ФотоФабрика" и преди време имаше мини вариант в пространството на Музея на фотографията в Казанлък. Тук вече изложбата е в цялост. Боришев не използва модели, а това са кадри от личния му живот, които той снима 20..

публикувано на 19.04.24 в 13:10