"Концерт за ударни инструменти" на Любомир Денев, както и премиера за България на "Симфония № 2" от Ленард Бърнстейн са произведения избрани да звучат в първия четвъртък на месец ноември в зала "България".
"Идеята дойде от Мартина Митева, която предложи да направим концерт по повод 70-годишния юбилей на моя баща Любомир Денев. Заради пандемията много концерти се отлагаха, но идеята се запази и се радвам, че една година по-късно може да направим изпълнение на неговия концерт за ударни инструменти и симфоничен оркестър, който е с трима солисти. Това са Калина Владовска, Мартина Митева и Мирослав Димов" – сподели Любомир Денев-син, който е диригент на събитието.
"Концертна музика за ударни и оркестър" от Любомир Денев е писана в Норвегия през 1986 година и е изпълнявана нееднократно. Премиерата на творбата е студиен запис реализиран в Националното радио осъществен под диригентството на композитора със солистите от ансамбъл "Полиритмия" Антонин Бржечка, Борис Динев и Асен Аврамов. Произведението е изпълнявано и в състав със солисти: Татяна Колева, Александър Цветков и Ерол Ракипов.
Творбата се състои от две части с различно повествование – първата е преобладаващо медитативна, а втората е театрална, с изобилие от диалози. За втората част на концерта на 3 ноември, Любомир Денев-син е избрал да представи на публиката Симфония № 2 от Ленард Бърнстейн озаглавена "Епоха на тревога" със соло пиано, партия поверена на Дино Имери.
Творбата е вдъхновена от забележителната едноименна поема ("Времето на тревогите: барокова еклога"; The Age of Anxiety: A Baroque Eclogue) на Уистън Хю Одън.Сюжетът на поемата и на симфонията започва с четирима самотни непознати – трима мъже и една жена, които се срещат във военен бар в Ню Йорк и прекарват вечерта в размишления върху човешкото битие. В стила на "барокова еклога" (пасторална поема в диалогова форма), героите говорят в дълги монолози, с малко разграничение между отделните гласове.
В среща по време на подготовката за концерта разговарях с Любомир Денев-син, Калина Владовска и Мартина Митева. Чуйте какво споделиха в звуковия файл.
С последната, четвърта част – "Залезът на боговете", завърши представянето на монументалната тетралогия "Пръстенът на нибелунга" на Рихард Вагнер в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел. Огромно начинание, започнало през ноември 2023 г. Продукцията ще остане в историята на операта и с факта, че тя бе реализирана сценично от двама режисьори...
73 сезон на Оперния фестивал в Уексфорд, Ирландия се откри на 18 октомври 2024 г. със спектакъл на опера, определяна като "типично италианска" – "Маските" на Пиетро Маскани. В предаването ви предлагаме пълен запис от залата на Националния оперен театър в Уексфорд с участието на солисти и оркестъра на Уексфордския фестивал под диригентството на..
Музика: Пиетро Маскани Либрето: Луиджи Илика Премиера: 17 януари 1901 г. Пролог Актьорите и техният импресарио представят героите: • Бригела, пътуващ търговец; • д-р Грациано, юрист; • Коломбина, неговата прислужница (влюбена в Бригела); • Панталоне, богат жител; • дъщеря му Розаура (влюбена във Флориндо); • заекващия Тарталия; • капитан..
Три талантливи дами обединяват творческите си усилия, за да зарадват публиката с разнообразна програма. Надежда Цанова, Петромила Йакас и Вилиана Вълчева поставят музикален мост между България и Хърватска с концерт, озаглавен "Жените в музиката". "След първата професионална среща с Петромила решихме, че ще бъде интересно да се направи едно..
16 февруари Изпълнения на ансамбъл La Venexiana с Габриеле Паломба – теорба и диригент. 3.00 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Di far semper gioire (Винаги да радва хората) из "Мадригали и канцонети", книга девета от 1651. 3.03 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Ohimè dov’è il mio ben (Уви, къде ми е доброто) из Седма книга с мадригали от..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в..
Когато предишния път бях на остров Мавриций надлежно се сбогувах с него завинаги, защото смятах, че едва ли ще се върна в този отрязък от рая. Но..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg