„Медея“ е рядък оперен пример от края на 18 век, който не присъства в стандартния оперен репертоар. Чрез нея в творчеството на Керубини се осъществява своеобразен мост между две епохи – Класицизъм и Романтизъм. Драматичната искреност и отказ от излишна декоративност я свързват с Глук, блестящата оркестрация предвещава късния Бетовен. Ярките музикални характеристики на героите, я свързват от една страна с Моцарт, а от друга – с Росини и по-късни автори.
Сравнима с малко подобни драматични творби, операта „Медея“ поставя свръхчовешки изисквания към сопраното по отношение на глас, емоция и физическа издръжливост. Сондра Радвановски извежда триумфално тази роля, която предявява сериозни драматургични задачи в изграждане на сложния и противоречив образ на главната героиня – едновременно нежна майка, любяща жена, магьосница, лечителка, отмъстителка, дори убийца. Финалното действие предвещава големите белкантови „сцени на полудяване“, писани за бъдещите оперни примадони.
В този спектакъл, състоял се на 27 октомври 2022 г. на сцената на Метрополитън опера - Ню Йорк, Сондра Радвановски си партнира с чудесен екип певци. В образа на Язон се превъплъщава Матю Поленцани, Микеле Пертузи е в ролята на Креон, сопраното Джанай Бръгър е Глауче (Дирсе), Екатерина Губанова е Нерис.
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през 1922 година. Маестро Георги Атанасов ръководи премиерния спектакъл. А ние поглеждаме към друг спектакъл на "Бохеми" от 1955, съхранен в Златния фонд на БНР. В ролята на Рудолфо публиката възторжено..
Тридневният фестивал за некомерсиална камерна съвременна музика "ТрансАрт" ще се проведе за пети път. Ще прозвучи съвременна музика от България и цял свят с авангардни композиции от последните няколко години, както и от последните петдесетилетия. Във фестивала ще вземат участие млади и утвърдени наши и чуждестранни изпълнители. В три вечери на три..
Третият концерт от настоящия сезон 2024/2025 на Симфоничния оркестър на БНР, озаглавен "Тембри и нюанси", представя композицията на Иван Спасов "Епизоди за четири групи тембри", Концерта за виолончело и оркестър в ла минор, оп.129 от Роберт Шуман и Симфония № 5 в ми минор, оп.64 от Пьотр Чайковски. В аванс ви предлагаме да чуете разговора на..
"Опитвам се да правя хубава музика и не искам да слагам някакви ограничения и знаци" – думи на пианиста, композитор, аранжор и диригент Ангел Заберски. Често се сещам за това негово твърдение, и когато слушам композициите му, и когато съм част от публиката му и проследявам вдъхновеното музициране и безспорния професионализъм. Наскоро Ангел..
Музикантите от "Кварто" (Quarto) с пианиста Емануил Иванов ще представят две емблематични творби на Йоханес Брамс и Дмитрий Шостакович – клавирни квинтети от двамата композитори. Емануил Иванов за първи път ще свири двата квинтета. В произведенията на Брамс и Шостакович се открива стремеж за духовен полет и борба за свобода на човешкия дух...
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg