Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Димитър Гочев за революцията в киното и еволюцията в технологиите

Снимка: БГНЕС

Кинопродукции, които да поддържат високо ниво – към това се e стремял винаги Димитър Гочев. За него всичко е работа, работа и пак работа. Навярно заради това и постига революция в българското кино, защото "Под прикритие" беше и все още си остава най-популярният, гледан и различен български сериал. А точно той e сред продуцентите и режисьорите му. Постига революция и в привличането на младата публика със сериала, който носи именно това заглавие – "Революция Z".

Има и други български продукции, зад които стои името му, ако не като продуцент, то като режисьор или оператор. Един от филмите, заснети и продуцирани от него, е "Пазачът на мъртвите" на Илиян Симеонов, спечелил наградата за режисура на 27-ия фестивал на българския игрален филм "Златната роза" във Варна. Сериалът "Стъклен дом" и филмите "Мисия Лондон" и "Аве" също могат да бъдат дадени като пример.

Всъщност Димитър Гочев участва в създаването на немалко документални и игрални филми, телевизионни предавания и големи рекламни кампании. Продуцент е на няколко европейски копродукции, продуцира и проект по сценарий на световноизвестния сценарист Жан-Клод Кариер. На 10 март тази година ще излезе и новият филм на Мариан Вълев "Чалга", който именно Гочев заснема с телефон. Той определя работата си по филма като едно завръщане към това, което е завършил, а именно – операторско майсторство в НАТФИЗ.

"Този експеримент, който заедно с Мариан успяхме да направим, ми да даде изключително много емоции и много нови познания", каза в "Кино с думи" Димитър Гочев.


"Чалга" обаче е и още нещо – поредното доказателство, че технологиите еволюират и ние трябва да ги следваме, но да не губим контрола над тях. Димитър Гочев е убеден, че бъдещето на киното се крие в стрийминг платформите, които предоставят качествено и лесно достъпно съдържание, във виртуалната реалност и всичко онова, което надскача традиционните аудиовизуални носители на информация.

В момента киното е достъпно за всеки, който има какво да разкаже на зрителите, смята Гочев. Вече никой не гледа с какво е заснет един филм, ако той реално грабва с историята си и начина, по който е режисиран. Публиката е разглезена и задачата на хората, които правят кино, е да я впечатлят.

Димитър Гочев си мечтае отново да създаде продукция от типа на "Под прикритие", която да завърти за поред път колелото и да размести пластовете в родното ни кино. Другото, към което се стреми, са късометражните тийнсериали, които да привлекат младата публика в нейния естествен вече хабитат – платформите за видеосподеляне.

"Това, което аз искам да направя, е някак си на по-световно равнище, защото вярвам в проекти, които са т.нар. копродукции. Т.е. да се обединят различни страни, да ги убедиш да ти повярват, че ще направиш нещо – дали ще е филм, дали ще е продукция за YouTube, или ще е сериал, това вече е друга тема – казва Гочев, но – "всеки проект, който може да обхване по-големи територии, ще е много добър. От една страна – от продуцентска гледна точка, от друга – и за самите актьори, защото така ги виждат, канят ги и разбират, че са играли в успешни проекти. Това е част от продуцентството – да намериш онези актьори, които ще ти донесат и зрители."

Димитър Гочев е на мнение, че трябва да се работи с нови лица в киното, а не едни и същи актьори да играят във всичко, защото това пречи и на самите тях.

Повече за страстта на Гочев към технологиите и възможностите, които те дават в киното днес, за копродукциите, които биха могли да гарантират успех, за мястото на Турция в света на седмото изкуство, за идеята да сме здраво стъпили на земята, но и да не спираме полета си нагоре и за интерпретацията на детския бродуейски мюзикъл "Ани", който режисьорът, продуцент и оператор иска да направи, чуйте в звуковия файл.


По публикацията работи: Росица Михова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Пловдив се обогатява с уникално културно пространство – "Ателие 47"

Ново културно пространство отвори врати в Пловдив преди дни. Мястото се казва "Ателие 47" и програмата включва курсове по импровизационен театър, театрална школа, събития с лектори от различни сфери на изкуството, науката и духовното развитие, както и вдъхновяващи събития за себеразвитие. Чуйте интервюто на Юлия Владимирова със създателите на..

обновено на 09.05.25 в 11:32

Корейската артистка Джазу Янг представя "Иманентност" в "Гьоте-институт"

Корейската художничка Джазу Янг открива първата си самостоятелна изложба в София тази вечер в галерията на "Гьоте-институт". Експозицията носи заглавието "Иманентност" и представя задълбочено изследване на връзката между хората и обитаваните от тях пространства. В своите творби Янг се фокусира върху темите за трансформацията на градските..

обновено на 09.05.25 в 10:47

Българският културен институт във Варшава представя експозицията "Legio I Italica на границата на империята"

Българският културен институт във Варшава, съвместно с посолството на България, Археологическия музей в Познан и Историческия музей град Свищов представят експозиция "Legio I Italica на границата на империята" . Експозицията е част от мащабен проект, в рамките на който през 2024 година се осъществи и международна научна конференция, с участието..

обновено на 09.05.25 в 10:33

Даниела Русева разкрива мистерията на буквите в нова изложба

В Пловдив, в галерия "Дяков", тази вечер се открива изложба на Даниела Русева. Художничката работи в областта на графиката, живописта и рисунката. Нарекла е изложбата си "...моят азбучник...или, когато мама пишеше писма". В своята експозиция Русева е изобразила всяка буква от азбуката, често с предмети или символи, чието име започва със съответната..

публикувано на 09.05.25 в 09:06

"Берлин, Берлин" е в Пловдив

Спасението, което театърът предлага, често е пречистващ смях. Точно както е в премиерния за Пловдивския драматичен театър "Н.О. Масалитинов" спектакъл "Берлин, Берлин". Той ще се играе на 9 и 10 май . Ако комедията е трагедия, погледната от дистанцията на времето, то в пиесата на Жералд Сиблерас и Патрик Одекьор през много смях се разказва..

публикувано на 08.05.25 в 17:09