Израелската изпълнителка на блокфлейта Тамар Лало издаде дебютния си солистичен албум за лейбъла Pan Classics. Макар и досега музикантката да е участвала в не един и два звукозаписни проекта с ансамбли като La Ritirata, Forma Antiqva и Fontegara, сега тя представя първия си солистичен компактдиск, посветен на сонатите за блокфлейта на къснобароковия композитор и обоист Джузепе Самартини. Италианец по произход, Самартини реализира по-голямата част от кариерата си в Лондон и макар да създава и известно количество вокални творби, е останал в историята предимно като композитор на инструментална музика. Авторът освен това е бил сред най-търсените обоисти на времето си, като неговото име присъства до немалък брой сола за инструмента в опери от Хендел.
През последните години Тамар Лало изнася концерти в цяла Европа, както и в Япония, Китай, Мексико, Чили, Коста Рика, Боливия, Колумбия и др. В родния си Израел изпълнителката солира на различни състави включително Израелския филхармоничен оркестър под палката на маестро Зубин Мета. Тамар Лало има няколко бакалавърски и магистърски степени, както по класическа, така и по ранна музика, от Кралската консерватория в Хага, Висшето музикално училище на Каталуния, Кралската консерватория в Брюксел и Йерусалимската академия за музика и танц. Преподавала е в Кралската консерватория в Мадрид, а в момента води часове в Университета в Саламанка, както и е редовен гост-лектор на Международния семинар за ранна музика в Тел Авив, организиран от Израелската консерватория.
Този вторник (27 май от 14 часа) в предаването "Музика хисторика" слушаме изпълненията на Тамар Лало на сонати № 14, 17, 25 и 27 от Джузепе Самартини, в които ѝ партнират Даниел Ойарсабал – клавесин и орган, Ядран Дънкъм – лютня, Еял Стрийт – фагот, Хосетсу Обрегон – виолончело, и Измаел Кампанеро – виолоне.
Снимки: tamarlalo.com
С последната, четвърта част – "Залезът на боговете", завърши представянето на монументалната тетралогия "Пръстенът на нибелунга" на Рихард Вагнер в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел. Огромно начинание, започнало през ноември 2023 г. Продукцията ще остане в историята на операта и с факта, че тя бе реализирана сценично от двама режисьори...
73 сезон на Оперния фестивал в Уексфорд, Ирландия се откри на 18 октомври 2024 г. със спектакъл на опера, определяна като "типично италианска" – "Маските" на Пиетро Маскани. В предаването ви предлагаме пълен запис от залата на Националния оперен театър в Уексфорд с участието на солисти и оркестъра на Уексфордския фестивал под диригентството на..
Музика: Пиетро Маскани Либрето: Луиджи Илика Премиера: 17 януари 1901 г. Пролог Актьорите и техният импресарио представят героите: • Бригела, пътуващ търговец; • д-р Грациано, юрист; • Коломбина, неговата прислужница (влюбена в Бригела); • Панталоне, богат жител; • дъщеря му Розаура (влюбена във Флориндо); • заекващия Тарталия; • капитан..
Три талантливи дами обединяват творческите си усилия, за да зарадват публиката с разнообразна програма. Надежда Цанова, Петромила Йакас и Вилиана Вълчева поставят музикален мост между България и Хърватска с концерт, озаглавен "Жените в музиката". "След първата професионална среща с Петромила решихме, че ще бъде интересно да се направи едно..
16 февруари Изпълнения на ансамбъл La Venexiana с Габриеле Паломба – теорба и диригент. 3.00 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Di far semper gioire (Винаги да радва хората) из "Мадригали и канцонети", книга девета от 1651. 3.03 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Ohimè dov’è il mio ben (Уви, къде ми е доброто) из Седма книга с мадригали от..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в..
Когато предишния път бях на остров Мавриций надлежно се сбогувах с него завинаги, защото смятах, че едва ли ще се върна в този отрязък от рая. Но..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg