Самостоятелната изложба на художничката Татяна Харизанова, озаглавена "238 грама" е подредена в столичната галерия "Интро".
Експозицията ни среща с изящни, в особена ритуална поза женски образи, като съвършената илюзия за различните състояния, преживявания и чувственост. А интригуващото заглавие: "238 грама", в превод е теглото на едно женско сърце.
Вниманието приковават "Пеперуди” – няколко картини с това заглавие, "Вихър в косите”, "Ръката която”, "Дама с лале” и "Червената шапка”, както и посвещението на поета Елин Рахнев:
"Татяна Харизанова опитомява паметта и бъдещето. Разлиства тишината в сенките на недовършени сезони. Зазорява се в подножието на философията. Размножава невидимото, сред ехото на малиновите небеса. И ягодовите. Това е нейната прелюдия към скулите и камертоните на вечността, постромантични брегове по Лорка и Малер. Безцеремонно бягайки от жуженето на живите, но винаги завръщайки се с празничен стриптийз към себе си.
Татяна Харизанова е съвършена в предчувствието си към оптимизма и хирургически инстинктивна към тъгата. И това е повод за нейните бягства, версии, копнежи. Но и прелетно очарование – в родилното ѝ несъгласие с природата, околните и времето. И може би затова всичките ѝ движения са предговор и послепис към самата нея. Без финал. Той не е необходим след съвършената илюзия, която Татяна Харизанова винаги оставя след себе си. Дали за поколенията, дали за следващите сезони, дали за вечността. Това няма абсолютно никакво значение."
Художникът Валентин Щинков говори за творчеството на Татяна Харизанова, а самата художничка – за своите картини.
Чуйте Татяна Харизанова в "Артефир".
Снимки – личен архив и галерия "Интро"
В четиринайсетата самостоятелна изложба Явор Боянов се завръща абстрактната живопис. Експозицията е озаглавена Ego Death и е вдъхновена от психеделичната ера на 60-те и 70-те години на XX век и идеите за разширяване на съзнанието и вътрешно прозрение. Ego Death представлява финалната част от неофициална трилогия, в която две предходни експозиции..
"За живота" е фотографски проект, фотокнига или дори документално-художествен роман, провокиран от Ковид пандемията, войната в Украйна и геополитическите кризи. Фотографски потрети на семейства, загубили свой близък и такива, които очакват дете. Контрапунктите на живота. В изданието са поместени и анкети с участниците, в които те отговарят на въпроси,..
"Паралакс акция. Откъде идваме? Кои сме? Къде отиваме? И защо няма да се върнем там, откъдето сме." – с този надслов и с повод трийсетгодишнината на ИСИ – София, институтът готви серия от събития в следващите месеци.Те включват три групови изложби на членовете на Института, а първата от тях, озаглавена "Помним ли това, което сме забравили?" отвори..
В предаването "Нашият ден" и рубриката "Разговорът" слушателите имаха възможността да се срещнат с маестро Пламен Карталов – режисьор, визионер и дългогодишен ръководител на Софийската опера и балет. Повод за разговора бе предстоящият летен сезон, както и провеждането на Вагнеровия фестивал, който се утвърди като културен акцент в програмата на операта...
Четвъртото издание на "Изкуство с увреждания" – изложбата "От Фридо Кало до Стиви Уондър" ще бъде открита на 20 юни в галерия "Куб" на Топлоцентрала. Каузата и изпълнението са на визуалната артистка Полина Герасимова, която се бори за изкуството да няма граници на достъп. Четири интерактивни инсталации ще предоставят документални разкази за 11..
В събота за втори път на връх Соколовец над село Бойковец в Етрополския Балкан се проведе национален народен събор на хайдушката песен, организиран от..
Съзнателно или не, накъдето и да погледнем, ние търсим смисъл. Смисъла в живота и в това, че точно ние сме част от него. В немалко от случаите го търсим в..
Международният фестивал "Българска душа на святата земя", провеждащ се в Израел, се превърна от културно събитие в драматично изпитание за група..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg