Коя беше "вредната журналистика" в контекста на изтеклата година и ще променят ли името на конкурса за вредна журналистика "Златен Шиши" след "новото" лице на Делян Пеевски – коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Калоян Константинов, главен редактор на независимото издание "КлинКлин" и организатор за поредна година на конкурс за вредна журналистика "Златен Шиши".
"Да, замисляме се, догодина може да прекръстим антижурналистическите награди на "Златен премиер", ако това младо, успешно момче, вече млад успял мъж стане премиер. А той освен на корупция, завладени медии, завладяна държава, фалита на КТБ, беше символ и на "Магнитски", както и на заобикалянето на "Магнитски". Тези времена явно отминаха у нас. И аз вече си представям г-н Пеевски като един Леонардо Дикаприо в "Титаник", на носа на кораба са се прегърнали с Бойко Борисов и водят кораба. Ама накъде го водят..."
Логиката на "изгрева" на Пеевски
"Логиката е изпиране на имиджа му. Той затова излезе от сянката. Дълго време се остави много хора да се упражняват върху името му и реши да се покаже какъв е и кой е. Да не забравяме и че има все пак биологични процеси на остаряване, на възмъжаване, а лидерът на ДПС е доста възрастен. Борбата явно е за власт, защото в момента страната се управлява от триумвират – Бойко Борисов, Делян Пеевски и Ахмед Доган. Кирил Петков, Асен Василев, според мен никой не ги бръсне за нищо. А "Пеевски каза" си е целенасочена медийна кампания, която облъчва хиляди потребители. Но дневният ред на медиите го налагат рекламодателите. Може би се броят на пръстите на едната ръка медиите, които се издържат изцяло на пазарен принцип. Рекламодателите плащат на брой импресии, кликове на един сайт. Когато един сайт им каже – ние публикуваме само качествени новини, но имаме 10 000 четения на месец, а друг сайт каже на рекламодателите, че имат 100 000 четения на месец, или 1 милион четения на месец, то в такава ситуация за рекламодателите няма значение какви новини и информация публикува сайтът със сто хиляди четения. Те отиват при него. Никой от рекламодателите не го интересува етиката на публикуваното съдържание. Един от големите проблеми е, че хората вече не дават пари за журналистика."
Критерият за качествена журналистика на обществото
"Нека първо се започне от това да се създаде навик в обществото, когато някой е харесал някаква статия, например, той да го подкрепи финансово. От там насетне би трябвало да има органи, които би трябвало да следят за пропаганда, невярна информация и да ги спират тези неща. Глупости са всички оправдания на СЕМ и други регулатори, че не могат да контролират медийното съдържание, дори и това онлайн. Просто нямат воля за това.
А повечето от политиците са си хора без морал. Днес са евроатлантици, утре искат оставката на Тагарев, защото не ги е поканил на водосвета. Това са хора без ориентация. Днес се въртят насам, утре – натам. За тях няма вечни приятели, а има вечни интереси. Тези наши политици се въртят около вечните си интереси. В момента, в който за тях е правилно да са евроатлантици, те стават такива, после е правилно да са проруски настроени или прокитайски, те са натам.
Когато г-н Пеевски иска да се преструва на евроатлантик, той го прави с някаква цел – дали да се подмаже на американците, дали на ЕК, дали на някой друг. Това е играта."
Как да различим негодниците
"Ако погледнем пирамидата на Маслоу, как едно общество, което не е изкачило първите две стъпала на икономическа стабилност да мисли за истината, за доброто, за политиците. У нас е малко като "пиянството на един народ", хората нямат пари да си изплатят кредитите, но карат скъпи коли и ходят по моловете за скъпи коледни подаръци. Защото точно когато си в безизходица, на човек спира да му пука, защото няма мислене за бъдещето. Когато едно общество или човек не вярва в своето бъдеще и позитивно развитие, той не предприема стъпките, за да заложи на своето израстване. И изпада в апатия. Това са хората в моловете. Да, ние не живеем в нищета като в Африка, но живеем в балон, който никак не е позитивен."
Коя беше вредната журналистика на 2023
"Кандидатурата на Антон Хекимян за кмет на София. Това толкова срути дори малко останалата вяра на хората в обективната журналистика. Това беше чудовищно, което той причини на своите колеги, на свята професия и на своя народ. Това беше основната медийна тема според мен. Другата вредна и опасна медийна тема е налазването на все повече псевдопатриотични и конспиративни теории в реномирани български медии, включително в БНТ и в БНР."
Снимка – "КлинКлин"От Светли понеделник на Гергьовден, по нишката на Светлата седмица до Томина неделя и след неделната молитва на папа Франциск с великденското си послание към братята и сестрите от православните църкви, прозвучава: "Не на войната! Да, на диалога!". Гергьовден и родният културен туризъм. Какво предлага България? Какво е празникът на празниците в..
На връх Гергьовден честитим имения ден на журналиста Георги Пеев, който е гост в предаването "Terra Култура". В предаването той споделя и за вълнуващото си приключение от покоряването на върха Ухуру в планината Килиманджаро, което е осъществено през декември 2023 година. Георги Пеев има две трансплантации - на сърце и на бъбрек. Пеев обсъди..
На връх Гергьовден доц. д-р Соня Алексиева, PR експерт и член на Управителния съвет на Асоциацията за реклама и комуникации в туризма, е гост на предаването "Terra Култура". В него тя представя важността на този ден в българския културен календар и неговата роля за културния туризъм. По думите на доц. Алексиева около 200 000 българи празнуват..
"Христос възкръсна от мъртвите, като чрез Своята смърт победи смъртта и на ония, които бяха в гробовете живот подари." Това са словата от Пасхалния тропар, който огласява всички храмове в нощта на Христовото възкресение. Те разкриват неговата същност, благодарение на която ние човеците придобихме живот вечен. От светлината на Неговото..
В софийското село Габра тази събота навсякъде мирише на козунак, защото тамошното Народно читалище "Стоян Богданлийски 1931" организира кулинарният конкурс "Най-вкусен домашен козунак". Целта му е съхраняване и насърчаване на традицията за домашно приготвяне на празничните хлябове. 83-годишната баба Гергана споделя стара рецепта за козунак,..
Срещаме се в София ден преди годишното събитие "Добрите практики на фокус" на фондация "Заедно в час", в което е поканена като лектор. Историята на личния..
Броени дни остават до началото на традиционния Международен фестивал на спектакли за деца "Вълшебната завеса". Двадесет и третото му издание ще бъде..
Концептуално и необвързано с конкретна художествена форма, съвременното сценично изкуство преобразява класическите пиеси и чете за първи път новите..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg