За майките, които избират да излязат от зоната на семейния комфорт, за жените, които успешно съчетават предприемачеството с майчинството, и за онлайн платформата, която дава гласност на тези лични бизнес истории, разказват две майки от сайта Mami.bg.
Стефка Стоянов и Ана Кузнецова гостуват на рубриката "Разговорът", за да запознаят слушателите на предаването "Нашият ден" с инициативата "Аз съм мама предприемач" в подкрепа на майките с бизнес.
Стефка разказва как през 2020 година ѝ хрумва идеята да създаде сайта Mami.bg: "Имах нужда от място, което да събира качествена информация за една от най-големите житейски трансформации, а именно – това да станем майки."
Стоянов разказва, че раждането на детето напълно преобръща кариерния ѝ път. От маркетингов специалист се превръща в предприемач. Тя споделя опита си, че майчинството предполага едно различно приоритизиране на бизнеса.
Към разговора със своята лична бизнес история се присъединява и Ана. Понастоящем собственик на иновативен сладкарски бизнес, младата майка от руски произход, избира България за свой дом след продължително странстване по света. Водена от истински предприемачески дух, Ана разказва за предизвикателствата и подкрепата, получена от майчинската общност зад кампанията "Аз съм мама предприемач".
Стефка споделя, че при стартирането на сайта има късмета да събере добър екип. По думите ѝ е важно "да намериш хората, които по същия начин усещат, че има празнота на пазара". Като отличителна черта на сайта, в сравнение с други подобни платформи за майки, тя посочва задълбочеността на публикациите.
За самата кампания "Аз съм мама предприемач" Стефка разказва, че за много от майките това се оказва първият път, в който някой валидира техния бизнес.
"Това са жени, които имат страшно голяма нужда от подадена ръка. Те нямат време да се ровят из сайтове на министерства да търсят субсидии. Това са едни много тромави процеси. Приоритетите са дом, семейство и започнатият бизнес", казва Стефка Стоянов. Тя допълва, че кампанията е нещо като миниинкубатор за тези бизнеси, насочен специално върху медийното общуване.
Най-новата инициатива на кампанията е финансирана по програмата за мигранти с таланти в България. "В България живеят страшно интересни хора и искахме да покажем историите на тези майки, които са избрали да дойдат в страната, да създадат своя бизнес тук и да развиват мечтите си", обяснява мотивацията си Стефка.
На свой ред Ана споделя как с помощта на общността от майки бизнесът ѝ преодолява инфарктна ситуация, в която е бил поставен заради некоректен наемодател. Ана използва момента да изкаже голямата си благодарност за подкрепата.
Стефка завършва разговора с апел към слушателите: "Когато избираме бизнесите на майките предприемачи, ние не просто си купуваме нещо, а помагаме на едно семейство. Избирайте откъде да пазарувате!"
Мария Шаркова , адвокат по медицинско право, коментира решение на ВАС срещу отказ на НЗОК да заплати чернодробната трансплантация в чужбина на младеж в тежко състояние . "Отменен е отказът и средствата, заплатени за лечението на младежа, събрани чрез дарения, ще бъдат възстановени от НЗОК. По-важно е какво се установи в рамките на това дело...
Националният център за обществено здраве и анализи изнесе статистически данни, според които над 30% от децата между подрастващите са правили опит да пушат, над 40% от тях са запалили първата си цигара на 14-15 години. Делът на момичетата е 27,9% , а на момчетата – 21,5%. Интензивни пушачи са 63,1 от момичетата и 51,3% от момчетата Децата между..
В рубриката "Разговорът" бе проведена дискусия след сигнал от страна на творци относно работата им с Общинския културен институт "Надежда". В разговора участваха музикантката Розалина Касабова , музикалният редактор Зорница Цветанова и заместник-кметът на направление "Култура, образование, спорт и младежки дейности" в Столична община..
За желанието на непорасналите да подарят времето си, за да направят света по-добър, в "Нашият ден" разговаряме с Евгения Тонева – изследовател в Ноу-хау център за алтернативни грижи за деца – НБУ. Тонева се занимава с изследване на детския активизъм у нас – какво всъщност искат децата и съвпадат ли желанията им с възгледите на..
Fishlove е дългосрочен проект, посветен на опазването на моретата и океаните. Инициативата е стартирана през 2009 година по идея на Никълъс Рол, собственик на верига ресторанти за морска храна и партньорката му – актрисата Грета Скаки. На 18 февруари се състоя представянето на изложбата Fishlove със снимки на известни личности от кино и..
Ненадейно напусна земния свят, докато другите празнуваха Свети Валентин, а той подготвяше поредното си “отечествено” турне. Беше го замислил с млади..
Глобалната среща за изкуствения интелект в Париж постави нови въпроси и предизвикателства пред света. Технологичните гиганти очертаха бъдещето на тази..
"Нирвана" от Константин Илиев е първата премиера на Великотърновския театър "Константин Кисимов" за 2025 година. Постановката по пиесата на големия..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg