Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Кампанията "Аз съм мама предприемач" в подкрепа на майките с бизнес

За майките, които избират да излязат от зоната на семейния комфорт, за жените, които успешно съчетават предприемачеството с майчинството, и за онлайн платформата, която дава гласност на тези лични бизнес истории, разказват две майки от сайта Mami.bg.

Стефка Стоянов и Ана Кузнецова гостуват на рубриката "Разговорът", за да запознаят слушателите на предаването "Нашият ден" с инициативата "Аз съм мама предприемач" в подкрепа на майките с бизнес.

Стефка разказва как през 2020 година ѝ хрумва идеята да създаде сайта Mami.bg: "Имах нужда от място, което да събира качествена информация за една от най-големите житейски трансформации, а именно – това да станем майки." 

Стоянов разказва, че раждането на детето напълно преобръща кариерния ѝ път. От маркетингов специалист се превръща в предприемач. Тя споделя опита си, че майчинството предполага едно различно приоритизиране на бизнеса.  

Към разговора със своята лична бизнес история се присъединява и Ана. Понастоящем собственик на иновативен сладкарски бизнес, младата майка от руски произход, избира България за свой дом след продължително странстване по света. Водена от истински предприемачески дух, Ана разказва за предизвикателствата и подкрепата, получена от майчинската общност зад кампанията "Аз съм мама предприемач".

Стефка споделя, че при стартирането на сайта има късмета да събере добър екип. По думите ѝ е важно "да намериш хората, които по същия начин усещат, че има празнота на пазара". Като отличителна черта на сайта, в сравнение с други подобни платформи за майки, тя посочва задълбочеността на публикациите.

За самата кампания "Аз съм мама предприемач" Стефка разказва, че за много от майките това се оказва първият път, в който някой валидира техния бизнес.

"Това са жени, които имат страшно голяма нужда от подадена ръка. Те нямат време да се ровят из сайтове на министерства да търсят субсидии. Това са едни много тромави процеси. Приоритетите са дом, семейство и започнатият бизнес", казва Стефка Стоянов. Тя допълва, че кампанията е нещо като миниинкубатор за тези бизнеси, насочен специално върху медийното общуване.

Най-новата инициатива на кампанията е финансирана по програмата за мигранти с таланти в България. "В България живеят страшно интересни хора и искахме да покажем историите на тези майки, които са избрали да дойдат в страната, да създадат своя бизнес тук и да развиват мечтите си", обяснява мотивацията си Стефка.  

На свой ред Ана споделя как с помощта на общността от майки бизнесът ѝ преодолява инфарктна ситуация, в която е бил поставен заради некоректен наемодател. Ана използва момента да изкаже голямата си благодарност за подкрепата.

Стефка завършва разговора с апел към слушателите: "Когато избираме бизнесите на майките предприемачи, ние не просто си купуваме нещо, а помагаме на едно семейство. Избирайте откъде да пазарувате!"


По публикацията работи: Бисерка Граматикова

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Владимир Митев

Владимир Митев за ситуацията в Близкия изток

Владимир Митев е репортер в Румънска редакция на радио "България". Говори свободно румънски език. Отделно от това е завършил "Иранистика" в СУ "Св. Климент Охридски" и създател също на блога "Персийският мост на приятелството". Участник в много и различни международни проекти. Блогът "Персийският мост на приятелството" набра доста популярност по..

публикувано на 28.07.25 в 15:25

Глобалното затопляне и предизвикателствата пред планинския туризъм: съветите на Момчил Цветанов

Юлските горещини в последните години ни карат все по-често да си задаваме въпроса: какво всъщност означава глобалното затопляне за ежедневието ни? За повечето от нас това вече не е абстрактно понятие от научни доклади, а реален фактор, който влияе дори на плановете ни за почивка. Ако морето вече не изглежда като идеалното място за отдих, защото..

обновено на 28.07.25 в 11:42

Акселераторът SCION подкрепя природо-базираните и чисти технологии

В последното издание на рубриката "Говорят зелените новатори на България" представяме една нова и много обещаваща инициатива – акселератора SCION, който цели да подкрепи стартиращи компании и академични екипи с идеи за природо-базирани и чисти технологии. Гост в студиото на "Нашият ден" е Константина Войнова – кофаундър и партньор в SCION..

публикувано на 28.07.25 в 10:10
Доц. Владислав Миланов и д-р Антоанета Начева

Езикът на политиците е неразбираем, зад него не откриваме човека

Тоталния разпад на обществения диалог, речевата агресия и върховенството на политическото клише коментират в предаването "Мрежата" д -р Антоанета Начева и доц. Владислав Миланов , преподаватели във Факултета по славянски филологии на Софийския университет "Св. Кл. Охридски". Д оц. Владислав Миланов :  "Чистото и задълбочено политическо..

публикувано на 28.07.25 в 08:55
Георги Трайков пред очакващите реставрация мебели

Теория и практика на реставрирането

Георги Трайков от София се захваща с реставрирането на мебели почти като на шега, а се увлича дотолкова, че създава собствено ателие и се сдобива и с помощник – тапицера Александър Петренко. Да се реставрират мебели изглежда лесно, но е свързано с много груба и фина работа, усет за душата на предметите и за тяхната история. И понеже Георги..

публикувано на 27.07.25 в 10:05