"Ако човекът е готин, естествено манипулира, това си е част от комуникацията, но го прави по един сравнително съвестен и приятен начин. Тогава говорим за убеждаваща комуникация, това е американски термин. Истина, казана по добър начин, е най-доброто определение за добрата комуникация. Хората не можеш да ги излъжеш сто пъти, но всичко зависи в какви ръце попадат комуникационните похвати" – казва проф. Христо Кафтанджиев, преподавател в Софийския университет "Св. Климент Охридски", дългогодишен изследовател на рекламата и създател на комуникационни стратегии.
Проф. Кафтанджиев не вижда проблем във факта, че изкуственият интелект се използва вече масово в създаването на реклами, защото, ако творецът, който стои отзад, е талантлив, се получава и добър продукт.
"Добрата комуникация ни въздейства на емоционално, не на рационално ниво, реагираме на архетипи – казва проф. Кафтанджиев – политиците понякога инстинктивно успяват да доловят това."
"Когато рекламата се набутва насила, като тези на хазартните игри, няма добър ефект. – добавя проф. Кафтанджиев – По-добре да разберем какво иска потребителят и да му дадем това, което наистина търси."
Още за последните достижения в рекламната комуникация – чуйте от проф. Кафтанджиев в "Какво се случва".
Проф. Христо Кафтанджиев е доктор на филологическите науки, професор в Катедра "Връзки с обществеността и реклама" на Факултета по журналистика в Софийския университет. Автор е на много научни статии по реклама и семиотика. Публикувал е 10 книги, след които "Хармония в рекламната комуникация", "Absolut Semiotics", "Образът на жените в рекламата", "Сексът и насилието в рекламата" и др. От тази седмица той започна и серия от семинари за по-широка аудитория, наречени "Тайните на успешната комуникационна стратегия".
Юлските горещини в последните години ни карат все по-често да си задаваме въпроса: какво всъщност означава глобалното затопляне за ежедневието ни? За повечето от нас това вече не е абстрактно понятие от научни доклади, а реален фактор, който влияе дори на плановете ни за почивка. Ако морето вече не изглежда като идеалното място за отдих, защото..
В последното издание на рубриката "Говорят зелените новатори на България" представяме една нова и много обещаваща инициатива – акселератора SCION, който цели да подкрепи стартиращи компании и академични екипи с идеи за природо-базирани и чисти технологии. Гост в студиото на "Нашият ден" е Константина Войнова – кофаундър и партньор в SCION..
Тоталния разпад на обществения диалог, речевата агресия и върховенството на политическото клише коментират в предаването "Мрежата" д -р Антоанета Начева и доц. Владислав Миланов , преподаватели във Факултета по славянски филологии на Софийския университет "Св. Кл. Охридски". Д оц. Владислав Миланов : "Чистото и задълбочено политическо..
Георги Трайков от София се захваща с реставрирането на мебели почти като на шега, а се увлича дотолкова, че създава собствено ателие и се сдобива и с помощник – тапицера Александър Петренко. Да се реставрират мебели изглежда лесно, но е свързано с много груба и фина работа, усет за душата на предметите и за тяхната история. И понеже Георги..
В неделното евангелско четиво Христос излекува двама слепци и един, обхванат от бяс ням човек. За Сина Божи, който е Лекар на душите и телата, това не е първото изцеление. Прави впечатление не отричането на безспорното чудо, а неговото обяснение. Множество са физическите недъзи, които Христос облекчава, но винаги показва, че истинският носител на..
От 21 до 30 юли продължава тазгодишното издание на Седмицата на италианската култура в Държавен културен институт "Културен център Двореца" в Балчик...
Тоталния разпад на обществения диалог, речевата агресия и върховенството на политическото клише коментират в предаването "Мрежата" д -р Антоанета..
Вече обмисляме 11-ото издание на нашия арт фестивал в Израел и дано да е под мирно небе – изрази надежда Весела Райчинова – журналист, продуцент, поетеса,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg