"Училище за куратори" е проект на три от най-успешните ни кураторки – Маргарита Доровоска, Светлана Куюмджиева и Весела Ножарова. "Когато правехме програмата на обучение, аз изходих от личния си образователен опит и ми се струваше важно да има еднаква тежест върху практическата работа и върху тази с текстове, със съвременна философия, съвременна критическа теория и история на съвременното изкуство. Добре е да знаеш какво е полето, в което функционираш. Това е наистина много практическа работа, трябва да се научиш как да общуваш с артисти, с медии, с публика, трябва да знаеш как да работиш с техници. Трябва да ти е минало през ръцете и поне веднъж да си държал винтоверт и четка за боя. Много комуникация, договаряне, преговаряне, разговори" – казва Маргарита Доровска
"Да бъдеш куратор е творческа професия и освен експертиза, знание, обучение и трениране на окото и ума, има нужда и от талант, за да създаваш свят от цветовете. Да имаш творчески подход при правенето на изложби, всеки може да бъде обучен, но не всеки може да работи. – добавя Светлана Куюмджиева. – Много световни куратори идват от други области, а не са задължително свързани с художественото обучение. Нужна е богата визуална култура."
Над сто души са кандидатствали в "Училището за куратори", като от тях са избрани двайсет и четири. "Изненадващ интерес – казва Маргарита Доровска – нашата малка сцена е толкова неразорана целина и отвън изглежда като бяло поле."
"Има ревности, има конкуренция, но когато човек е достатъчно етичен на професионално ниво и поставя на преден план целта да представи максимално качествен продукт, нещата се получават. Когато личните отношения и еготата не са преден план, се случва по-успешно. Понякога сме балансьори, а понякога се налага да слагаме граници" – казва Светлана Куюмджиева.
Чуйте ги в "Какво се случва".
"И все пак, въпреки цялата многотия от възможни модуси на превода, отвъд препирните за чуждото и родното, предаването на стила на писателя, неизбежния отпечатък, който преводачът оставя в текста, и останалите добре познати ни ябълки на раздора в караниците около превода, като че ли все по-често се налага да си задаваме въпроса не дали един превод е..
"Ретроспекции към публичната комуникация" – проф. Минка Златева гостува в "Артефир", за да представи своята книга, посветена на приноса на Факултета по журналистика и масова комуникация в българското висше образование. "След 1989 година промяната в обществения живот наложи промяна и в образованието, и в дисциплините, които преподаваме във..
Как Еверест – връх първоначално обявен за невъзможен за изкачване, след това принизен до просто самоубийствен, се превръща във възможност, от която хиляди хора могат да се възползват? Отговорът на този въпрос търси американският журналист и писател Уил Кокръл в своята книга " Еверест ООД". Авторът прави над 120 интервюта с професионални..
Продуцентката и актриса Деси Тенекеджиева , режисьорът и съсценарист Бен Чарлз Едуардс , изпълнителният продуцент и актьор Гари Стреч и операторът Денис Мадeн – създателите на новия българо-британски филм "Дяволски игри" – са в студиото на "Артефир". Става ясно, че драматичният трилър, който днес тръгва по кината у нас, е вдъхновен от..
Драматичният театър "Любомир Кабакчиев" в Казанлък гостува на софийската публика с един от най-новите си спектакли – "Взрив" от Елизе Вилк. Постановката по пиесата на съвременната румънска драматуржка е дело на Бюрхан Керим, който е работил по превода на Лора Ненковска. "Модерна гимназия. Таблоидите биха казали, че това е гимназия за..
Какви опасности за свободата на изразяване и демокрацията крият предложените за гласуване в НС през тази седмица проектозакон за "чуждестранните агенти"..
Какво е "соросоид" и наистина ли е застрашена демокрацията у нас и в Европа, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" доц. Георги Лозанов ,..
Продуцентката и актриса Деси Тенекеджиева , режисьорът и съсценарист Бен Чарлз Едуардс , изпълнителният продуцент и актьор Гари Стреч и операторът..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg