В Деня на театъра имаме още един глас – този на психолога, за когото играта е не просто източник на естетическо удоволствие, а преди всичко възможност за терапевтично повлияване на човека и общността. Как театърът може да бъде средство, чрез което да опознаем собствените си страхове и желания?
Инна Бранева от Българското дружество по психодрама и групова терапия разказва за различните форми на терапевтичен театър в ефира на "Нашият ден". Тя е представител на Българското дружество по психодрама и групова терапия.
В интервюто Бранева подчертава, че театралните игри и упражнения не са просто средство за развлечение, а по-скоро средство за изследване на вътрешните конфликти и преживявания на индивида. Чрез актьорските постановки и влизането в различни роли участниците в терапевтичния театър имат възможността да изразят своите емоции и страхове, които обикновено са скрити или потискани.
В разговора Бранева разглежда петте основни инструмента на психодрамата – сцената, директора, помощните азове и публиката. Те представляват средства, чрез които участниците могат да изразят и изследват своите вътрешни мисли и чувства. С помощта на режисьора и другите участници в процеса протагонистът има възможност да разкаже своята история и да се "изправи пред своите демони".
Основната идея, залегнала в разговора, е, че театралната игра може да бъде мощен инструмент за самопознание и терапия. Чрез влизането в различни роли и перспективи участниците могат да разберат по-добре себе си и да се справят със своите проблеми.
Чуйте разговора в звуковия файл.
"И все пак, въпреки цялата многотия от възможни модуси на превода, отвъд препирните за чуждото и родното, предаването на стила на писателя, неизбежния отпечатък, който преводачът оставя в текста, и останалите добре познати ни ябълки на раздора в караниците около превода, като че ли все по-често се налага да си задаваме въпроса не дали един превод е..
"Ретроспекции към публичната комуникация" – проф. Минка Златева гостува в "Артефир", за да представи своята книга, посветена на приноса на Факултета по журналистика и масова комуникация в българското висше образование. "След 1989 година промяната в обществения живот наложи промяна и в образованието, и в дисциплините, които преподаваме във..
Как Еверест – връх първоначално обявен за невъзможен за изкачване, след това принизен до просто самоубийствен, се превръща във възможност, от която хиляди хора могат да се възползват? Отговорът на този въпрос търси американският журналист и писател Уил Кокръл в своята книга " Еверест ООД". Авторът прави над 120 интервюта с професионални..
Продуцентката и актриса Деси Тенекеджиева , режисьорът и съсценарист Бен Чарлз Едуардс , изпълнителният продуцент и актьор Гари Стреч и операторът Денис Мадeн – създателите на новия българо-британски филм "Дяволски игри" – са в студиото на "Артефир". Става ясно, че драматичният трилър, който днес тръгва по кината у нас, е вдъхновен от..
Драматичният театър "Любомир Кабакчиев" в Казанлък гостува на софийската публика с един от най-новите си спектакли – "Взрив" от Елизе Вилк. Постановката по пиесата на съвременната румънска драматуржка е дело на Бюрхан Керим, който е работил по превода на Лора Ненковска. "Модерна гимназия. Таблоидите биха казали, че това е гимназия за..
Какви опасности за свободата на изразяване и демокрацията крият предложените за гласуване в НС през тази седмица проектозакон за "чуждестранните агенти"..
Продуцентката и актриса Деси Тенекеджиева , режисьорът и съсценарист Бен Чарлз Едуардс , изпълнителният продуцент и актьор Гари Стреч и операторът..
Какво е "соросоид" и наистина ли е застрашена демокрацията у нас и в Европа, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" доц. Георги Лозанов ,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg