В рубриката "Време за наука“ на предаването "Нашият ден" Никола Кереков подчерта някои неочаквани ползи от компютърните игри, като постави в центъра на вниманието си широкия спектър от аспекти, които обхваща тази индустрия. Подчертавайки, че гейминг индустрията е истински мастодонт, Кереков изтъква значителните печалби, които тя генерира.
Според изследвания, цитирани от Кереков, около три четвърти от младежите редовно се ангажират с компютърни игри. Това е значителна част от населението, която влиза в контакт с тази форма на развлечение. Въпреки това, някои изследователи са отбелязали увеличаване на затлъстяването сред младежите, свързано с недостатъчната физическа активност, която често съпътства игрите.
Важно е да се отбележи, както подчертава Кереков, че профилът на средностатистическия геймър се различава от стереотипите. По-специално, той посочва, че геймингът обхваща много по-голяма демография, отколкото обикновено се представя.
Въпреки че много научни изследвания се фокусират върху негативните влияния на компютърните игри, Кереков се фокусира върху по-позитивните страни. Той споделя резултатите от изследвания, които показват, че геймърите се представят значително по-добре от негеймърите по редица когнитивни и емоционални показатели. Това включва по-добра бързина на реакция, по-добър емоционален контрол и по-добро представяне в тестове за работната памет.
Интересно е, че изследванията, цитирани от Кереков, показват сходни резултати, дори и когато тестовете не се провеждат във виртуална среда, като целта е била да се изключи всякакво предимство за геймърите.
Тези резултати подтикват Кереков да подчертае необходимостта от допълнителни изследвания, които да проучат не само негативни последици от компютърните игри, но и да открият и допълнителни позитивни аспекти на тази форма на развлечение.
Чуйте разговора в звуковия файл.
Съвпаденията, случайностите и причините за неработещата съдебна система у нас коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" адв. Велислава Величков от Инициатива "Правосъдие за всеки". Оставането на Борислав Сарафов на поста му "Висшият съдебен съвет (ВСС) реши да направи едно обсъждане и да стигнат до едно становище, не решение, а..
Възможно ли е Deep Fakes да доведат до колапс в общественото доверие в истината? Как Deep Fakes могат да се превърнат в "game changer" за политическите атаки и далеч не само. Как и защо в близко бъдеще само AI модели ще могат да се изправят срещу Deep Fakes. Коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" доц. Борис Грозданов , ръководител на..
Въпросите, свързани с промяна на името и фамилното име, имат важно значение за лицето, което ги носи. В редица случаи се налага да бъдат променени по лични и други причини. Материята, относно имената на гражданите, се урежда в Закона за гражданската регистрация. Промяната винаги става само по съдебен път, промяната е по реда на Гражданския процесуален..
Споделеното родителство – защитен ли е най-добрият интерес на детето? Защо е важно за детето да има съвместно упражняване на родителските права, равностойно и равнозначно участие на двамата родители в живота му? Народното събрание прие на първо четене 3 законопроекта за промени в Семейния кодекс, свързани със споделеното родителство, внесени от ИТН,..
На 10 юли десетокласникът Кристиян Вълев – момче с детска церебрална парализа, изкачи връх Мусала с помощта на специализирана количка. Тази негова мечта сбъднаха доброволците от фондация "Ела и ти". Събитието с наслов "С Криско на Мусала" е част от тяхната кауза за по-достъпни природни гледки и кътчета, с което за пореден път напомнят, че планината е..
Съвпаденията, случайностите и причините за неработещата съдебна система у нас коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" адв. Велислава..
"Джордж Оруел – по следите на пророка" е книга на журналистката, преводачка и преподавателка Клери Костова - Балцер, която живее от години във..
Възможно ли е Deep Fakes да доведат до колапс в общественото доверие в истината? Как Deep Fakes могат да се превърнат в "game changer" за политическите..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg