"Винаги съм смятал, че един артист, примерно в класическата музика, трябва да е земен – казва Емануил Иванов. – Не бива да се самоиздигаме на пиедестал, не трябва да създаваме изкуствена дистанция между себе си и публиката и да се считаме за недосегаеми, само защото свирим или правим музика. Нямаме никакво право на това – трябва да сме близки със своите слушатели и от тази гледна точка аз не разбирам онези изпълнители, които не дават интервюта или не говорят с хората след концерта. Разбира се, по време на изпълнение, когато си на сцената, мисълта трябва да е изцяло в онова, което се случва, и в начина, по който публиката те афектира. А контактът с нея се получава някак от само себе си, подсъзнателно – ако човек тръгне да го търси умишлено и да си казва: "Ето сега ще направя нещо, за да ги впечатля" – това вече не е хубаво..."
Името на Емануил Иванов нашумя през 2019 година, когато едва 20-годишен, той стана победител на 62-рото издание на конкурса за пианисти "Феручо Бузони" в Болцано, Италия, и получи първата награда, която не бе присъждана от 30 години насам. Последваха редица ангажименти и концерти в някои от най-престижните зали по света. Сред тях беше и соловият рецитал на Емануил, състоял се през 2021 година в "Ла Скала", който поради ограниченията, свързани с пандемията, беше предаван онлайн. Оттогава насам кариерата на талантливия млад пианист се развива стремително – той участва в много фестивали в България, изнася солови рецитали във Франция, Япония,Италия, Германия, Австрия, Кипър, Южна Африка, Обединеното кралство и Полша. През 2022 дебютира в една от най-престижните европейски зали – "Херкулесзал" в Мюнхен.
Свирил е с водещи оркестри в България и Италия. Емануил Иванов е носител на награди от престижни международни конкурси като "Алесандро Казагранде", "Скрябин-Рахманинов", "Лист-Барток", "Млади виртуози", "Дину Липати", на наградите "Кристална лира" и "Млад музикант на годината", както и на престижни награди във Великобритания като "Musicians’ Company Silver Medal" и "Carnwath Piano Scholarship". Само от началото на 2024 година насам има вече три концерта в България – два от тях се състояха в рамките на ММФ "Мартенски музикални дни – Русе" (самостоятелен рецитал на 19 март и изпълнение на Първия клавирен концерт на Прокофиев със СО на БНР под диригентството на Георги Димитров – на 29 март), а на 1 април със Солов рецитал , включващ творби от Бетовен, Шуман, Равел, Шьонберг и Барток беше открит първият му майсторски клас по пиано в НМА "Панчо Владигеров" – София, който премина при изключителен успех. През месец; юни софийската публика отново ще има възможност да види и чуе Емануил Иванов – този път в Концерта за пиано, мъжки хор и оркестър на Феручо Бузони, заедно със Софийската филхармония, дирижирана от Емил Табаков.
В краткия промеждутък между две репетиции и концерт успях да "открадна" Емо и да го вербувам за каузата на "Предаване без име". Оказа се, че той е харизматичен и въздействащ не само на сцената, пред рояла, но и – пред микрофона! В изключително интересния разговор, който проведохме, той разказа за своето детство, белязано от музиката, за семейството и свободата на избор, която то винаги му е давало. А също така – за отношението си към конкурсите, за "тайните" и явни стремежи, които го водят в изкуството, за това какво и колко обича да свири, и какъв е животът му извън сцената.
Не пропускайте двете части на ексклузивното интервю с Емануил Иванов, които ще се излъчат в две поредни съботи – на 27 април и 4 май! Ще научите какво предстои оттук-нататък на нашия звезден изпълнител и, разбира се, ще имате удоволствието да слушате много музика в негова интерпретация – включително и от последните му, най-актуални изяви на българска сцена!
В Страстната седмица маестро Григор Паликаров ще отведе публиката с "Немски реквием" от Йоханес Брамс към върховно съпреживяване на Тайната вечеря, в която Христос отправя посланието си за всемирна любов и предсказва смъртта си. Концертът е връхната точка на 24-тия Великденски музикален фестивал в морската ни столица. Григор Паликаров каза в..
16 април Свири Германският симфоничен оркестър, Берлин с диригент Стефан Денев. 3.00 часа – Пол Дюка (1865-1935), Симфонично скерцо "Чиракът магьосник". 3.13 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Концерт за пиано № 2 в до минор, оп. 18. Солист: Николай Лугански (пиано). 3.48 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Етюд-картина, оп. 39 № 8. Изпълнява..
Басистът Даниеле Феббо носи джаза в душата си, въпреки че не би се ограничил в стиловете и експериментите с тях. Първият му досег с музиката е случаен и на шега, но се превръща в любов за цял живот. Тази му любов го води до двете му музикални образования – това в Италиански колеж в Рим и това – в Националната музикална академия в София. Неговият основен..
Въпреки, че не живее в България, не лишава българската сцена от своята музика. Jullzie е автор на песни, продуцент и певица в поп, джаз и електронен стил, докосващ със своята искреност и актуален звук. Това обаче, не ограничава нейните интереси и стилове в музиката, които са широко скроени. През последните месеци Jullzie привлече вниманието на..
"Ние сме заедно в това. И ще преминем през него. Докато стоим заедно!" , е простото, но силно верую, което музикантите от "Елейн" (Eleine) следват при записите на актуалния си студиен албум We Shall Remain, сътворен от прекрасни разрушителни сили. Шведската дарк симфоник метъл сензация "Елейн" (Eleine) най-сетне пристига у нас за хедлайн..
Басистът Даниеле Феббо носи джаза в душата си, въпреки че не би се ограничил в стиловете и експериментите с тях. Първият му досег с музиката е случаен и на..
В рубриката "Темата на деня" бе повдигнат въпрос от изключителна важност: как можем ефективно да използваме изкуствения интелект (ИИ) в обучението по..
В Страстната седмица маестро Григор Паликаров ще отведе публиката с "Немски реквием" от Йоханес Брамс към върховно съпреживяване на Тайната вечеря, в която..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg