Платформата "Книговище" връчи годишните си награди от Априлското състезание по четене с разбиране. В него взеха участие десетки деца от цялата страна. Искра Джанабетска, една от създателките на "Книговище", говори в "Какво се случва" за положителните практики, които насърчават децата да четат.
"Когато започнахме "Книговище" заехме един работещ модел, който е изключително ефективен в цяла немскоезична Европа. Защо работи? Защото игровизацията снема напрежението. Четенето за децата е трудно занимание, ние като възрастни не си даваме сметка за това. Когато те се стараят да четат, това рефлектира върху резултатите. Но като играят, те се улисват и дават шанс на историята. – казва Искра Джанабетска, която е една от създателките на платформата "Книговище"– Ние насърчаваме четенето на хартиени издания, а след това да попълнят нашите он-лайн въпросници."
Детската медия "Вижте" също е много търсена, като идеята е децата не само да се информират, а да усвоят критичното мислене.
Според Искра Джанабетска достъпът до децата, които нямат отношение към четенето е единствено чрез учителите. "Децата имат нужда от значим възрастен- казва тя- който да ги насочи. Някой, който да облекчава техните ежедневни проблеми. Но е важно да съществува и инфраструктурата на библиотеките, в които да има интересни за тях книги".
Чуйте Искра Джанабетска, Снежана Блажева, начален учител от Свищов и деветгодишните Стефан и Яна, които обичат да четат.
"И все пак, въпреки цялата многотия от възможни модуси на превода, отвъд препирните за чуждото и родното, предаването на стила на писателя, неизбежния отпечатък, който преводачът оставя в текста, и останалите добре познати ни ябълки на раздора в караниците около превода, като че ли все по-често се налага да си задаваме въпроса не дали един превод е..
"Ретроспекции към публичната комуникация" – проф. Минка Златева гостува в "Артефир", за да представи своята книга, посветена на приноса на Факултета по журналистика и масова комуникация в българското висше образование. "След 1989 година промяната в обществения живот наложи промяна и в образованието, и в дисциплините, които преподаваме във..
Как Еверест – връх първоначално обявен за невъзможен за изкачване, след това принизен до просто самоубийствен, се превръща във възможност, от която хиляди хора могат да се възползват? Отговорът на този въпрос търси американският журналист и писател Уил Кокръл в своята книга " Еверест ООД". Авторът прави над 120 интервюта с професионални..
Продуцентката и актриса Деси Тенекеджиева , режисьорът и съсценарист Бен Чарлз Едуардс , изпълнителният продуцент и актьор Гари Стреч и операторът Денис Мадeн – създателите на новия българо-британски филм "Дяволски игри" – са в студиото на "Артефир". Става ясно, че драматичният трилър, който днес тръгва по кината у нас, е вдъхновен от..
Драматичният театър "Любомир Кабакчиев" в Казанлък гостува на софийската публика с един от най-новите си спектакли – "Взрив" от Елизе Вилк. Постановката по пиесата на съвременната румънска драматуржка е дело на Бюрхан Керим, който е работил по превода на Лора Ненковска. "Модерна гимназия. Таблоидите биха казали, че това е гимназия за..
Какви опасности за свободата на изразяване и демокрацията крият предложените за гласуване в НС през тази седмица проектозакон за "чуждестранните агенти"..
Какво е "соросоид" и наистина ли е застрашена демокрацията у нас и в Европа, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" доц. Георги Лозанов ,..
Продуцентката и актриса Деси Тенекеджиева , режисьорът и съсценарист Бен Чарлз Едуардс , изпълнителният продуцент и актьор Гари Стреч и операторът..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg