"Бях много добра изпълнителка, но прекарвах доста часове на пианото сама. В гимназията много свирех и може би по тази причина сега, когато се срещаме със съученици и те разказват забавни случи от онези години, се питам дали наистина съм завършила същото училище. Аз дори и на военно обучение не отидох с моя випуск, защото пак имах някакъв ангажимент и трябваше да свиря. Концертиращият артист винаги е самотен. Да, наистина има начини да споделиш радостта от отминалия концерт, но все пак самотата след него е един от тежките моменти. Може би и затова като компенсация ми се даде шансът да не бъда сама на сцената, а да я споделям с други артисти, с големи певци – казва Боряна Ламбрева.
Щастлив човек съм. Не мога да кажа, че съм точно звезда, но много ми харесва това, което правя. Много го обичам, може би защото за разлика от редица други пианисти, които работят със солисти, аз наистина осъзнавам важната роля на акомпанимента. Акомпаниментът е изключително важен – той е нещото, което прави произведението цяло. В партията на пианото често има не само допълващи, а понякога и много по-важни от партията на певеца неща. Необходимо е да се стремим и по някакъв начин – да се съобразяваме и да се прекланяме пред идеята музиката да звучи в цялото ѝ богатство. Ако има само една партия, а другото е "нещо добавъчно", това ограбва и орязва произведението. Но когато те станат едно неделимо цяло, когато това е един цял продукт, който присъства – тогава се получава магията! Не се питаме кое е по-важно и кое – не, изпълнителите просто си разменят топката, прехвърлят си я и произведението става още по-интересно и по-красиво! И в този момент изобщо не е важно дали ТИ си се изявил или не си се изявил, важно е да стане ЦЯЛОТО и то – достатъчно вярно!Най-важното нещо в изкуството е човек да му служи вярно"!
Проф. д-р Боряна Ламбрева е търсен и желан партньор в почти всички вокални проекти, които се случват у нас. Всепризнат майстор на клавирния съпровод, тя е редовно на сцената със световноизвестни български и чуждестранни оперни певци от всички поколения. Има многобройни участия в редица академични, национални и международни конкурси и в камерно-вокални рецитали – преди всичко в утвърдени музикални фестивали. Предпочитан пианист-акомпанятор е в провежданите у нас и в чужбина майсторски класове на водещи певци, диригенти и оперни режисьори.
Освен на активната си концертна и звукозаписна дейност, професор Боряна Ламбрева вече повече от тридесет години е посветена и на своите студенти във Вокалния факултет на Националната музикална академия, на които преподава "камерно пеене”. Участва в журита на академични и национални певчески конкурси. Автор е на публикации в специализирани издания. Нейни са книгите "Българската солова песен" и "Камерният свят на Павел Герджиков", която излезе на бял квят през 2020 и предизвика изключителен отзвук и интерес.
В края на един изключително успешен творчески сезон, малко преди лятната ваканция Боряна Ламбрева гостува в "Предаване без име". Част от споделеното ви предлагаме да чуете в звуковия файл, а цялото интервю можете да проследите в две поредни съботи – на 22 и 29 юни, от 11 часа по програма "Христо Ботев".
А то значи ангелогласната певица Ася Пинчева от "Мерудия", "Космическите гласове на България" и "Оратница", мултиинструменталистът Георги Маринов - Хорхе – но основно диджериду и гайда, в "Оратница", "Тъпани и гайди" и "Дъ Груувин Пайпърс", и електронният гуру, диджей, продуцент и програматор Иван Шопов, прочут още като Балкански, Куух или Дръм Кид...
В Страстната седмица маестро Григор Паликаров ще отведе публиката с "Немски реквием" от Йоханес Брамс към върховно съпреживяване на Тайната вечеря, в която Христос отправя посланието си за всемирна любов и предсказва смъртта си. Концертът е връхната точка на 24-тия Великденски музикален фестивал в морската ни столица. Григор Паликаров каза в..
16 април Свири Германският симфоничен оркестър, Берлин с диригент Стефан Денев. 3.00 часа – Пол Дюка (1865-1935), Симфонично скерцо "Чиракът магьосник". 3.13 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Концерт за пиано № 2 в до минор, оп. 18. Солист: Николай Лугански (пиано). 3.48 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Етюд-картина, оп. 39 № 8. Изпълнява..
Басистът Даниеле Феббо носи джаза в душата си, въпреки че не би се ограничил в стиловете и експериментите с тях. Първият му досег с музиката е случаен и на шега, но се превръща в любов за цял живот. Тази му любов го води до двете му музикални образования – това в Италиански колеж в Рим и това – в Националната музикална академия в София. Неговият основен..
Въпреки, че не живее в България, не лишава българската сцена от своята музика. Jullzie е автор на песни, продуцент и певица в поп, джаз и електронен стил, докосващ със своята искреност и актуален звук. Това обаче, не ограничава нейните интереси и стилове в музиката, които са широко скроени. През последните месеци Jullzie привлече вниманието на..
В навечерието на Световния ден на Земята заедно с учени от Геологическия институт на БАН обсъждаме основните природни ресурси, върху които се гради..
А то значи ангелогласната певица Ася Пинчева от "Мерудия", "Космическите гласове на България" и "Оратница", мултиинструменталистът Георги Маринов - Хорхе..
В "Нашият ден" се срещаме с Ани Йовева – дизайнер на шевици. Тя е родена в Самоков, рисува от най-ранна детска възраст, а учителката ѝ в гимназията я..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg