Имаше време, когато – за да бъде представен – се даваше пример, че именно той е общото между римейка на "Бен Хур", популярния американски сериал "24" и трилъра "Код: Лондон". Наричаха го "младия Робърт Де Ниро" и "българската ни следа в Лондон" и винаги се споменаваше, че след 10-ия си златен медал от републиканския шампионат по плуване в България и бизнес мениджмънта в Холандия, решава да се отдаде на актьорската професия, като всичко за него започва след като измежду 5300 кандидати от цяла Англия – той попада в 160-те приети в Националния кралски театър. Всъщност това е и първият кастинг, на който се явява. Днес името на Юлиан Костов е свързано с още немалко успешни холивудски продукции, като третият сезон на сериала "Белият лотос" например, с пътя на Мария Бакалова към голямото кино и "Оскар"-ите покрай него, с продуценството. Да кажем, това на най-добрия български филм тази година според журито на "Златна роза" – Юлиан е копродуцент на "Триумф". Той направи дебют и като режисьор с късометражния си филм "Червеният канал", а вече може да говорим за него и в сферата на музиката, тъй като има няколко парчета, които са на разположение за всички слушатели.
От практиката си Юлиан Костов разбира, че звездите са само на небето, а ние сме меко казано "нищожни" пред предизвикателствата, които ни крие големия и необятен свят. Опитът го е научил, че не резултатът, а пътят е важен. За него актьорството е преди всичко призвание и начин на живот, едно вечно усъвършенстване. Вече осъзнал, че най-същественото е човек да бъде щастлив, Юлиан Костов беше гост в "Кино с думи", за да направи точно това – да говори за кино и щастието от него.
"Много съм щастлив от това, че правя кино и имам привилегията да съм актьор – казва той. – Винаги съм се чувствам много щастлив от това, че се опитвам да правя това, което сърцето ми иска."
Защо обаче това да бъдеш актьор изисква жертви – финансови и в начина на живот? Как преминава кариерата му в Лондон и защо винаги се е целил в това да е конкурентно способен на световния пазар? Защо според Юлиан някои роли са функция на сценария, която е елементарна и не носи артистично удовлетворение и защо освен да развиваш актьорските си умения, трябва да приемаш себе си и като продукт на бизнеса и да знаеш как да се маркетираш?
Костов говори за значимостта на кастинга. Той работи за това да създаде инфраструктура у нас, до която той е достигнал – български актьори да успяват да достигнат до възможностите, които предлага киното извън страната.
"Българинът, независимо в каква професия и сфера е, може да се реализира световно от България, не е нужно да живее в Лондон или Ню Йорк", обяснява Юлиан.
Защо красивото в актьорската професия е, че не знаеш откъде точно ще се появи твоя шанс и как можеш да помогнеш на агентите си да разберат какъв инструмент си всъщност?
Актьорът консултира млади таланти за това как да бъдат част от въпросното кинопроизводство, което е колкото бизнес, толкова и занаят.

От него в звуковия файл можете да чуете повече за:
• Методът на Станиславски, при който актьорът се базира на спомените си, за да се идентифицира с образа си – пречи или помага това обаче?
• Каква е антитехниката за този метод, която Юлиан Костов практикува в лондонското студио на Антъни Мендел, в което твърди, че израства като артист и човек?
• Как се активира мускулът на слушане, който засяга мозъка, тялото и реакциите на актьора, и каква е значимостта на партньора, с който си в една сцена?
• Какво е "островна игра"?
• Защо ролята печели най-верният човек за нея, а не най-добрият актьор и защо единственият неуспешен актьор е актьорът, който се е отказал?
• Могат ли високото изкуство и комерсиалното такова да бъдат едно и също?
• Защо "Триумф" – първият филм, в който Юлиан играе на български и покрай който заедно с Мария Бакалова създават продуцентската си къща "Пет океана", с която си поставят за цел да експортират културата ни на всеки бряг по света – е от специалните филми?
• Защо абсурдът е вече навсякъде по света и как "Триумф" може да ни послужи като предупреждение за това да внимаваме кого следваме и на кого вярваме?
• Избираме ли си реално това, в което вярваме и защо гражданският и артистичен дълг на Юлиан Костов е да дълбае в истината на всяко едно нещо – да я търси, но да не я стига?
• Каква социално значима тема засяга дебютът му като режисьор – филмът "Червеният канал", и как преминават работата по него?
• Музиката – първата любов на Юлиан. Какви въпроси провокира с нея и как пише текстовете си?

Преди две години художникът Любомир Савинов откри в галерия "Стубел" изложбата "Разминаване", а сега може да се види втората му експозиция там "Стъпка по стъпка". Творбите са предимно от 60-те и 70-те години – натюрморти, пейзажи и портрети. "Никога не съм преставал, няма и да престана да работя, поне по начина, който смятам, че е единственият..
Журито на Наградата за хуманитаристика "Богдан Богданов" присъди отличието за 2025 г. на Теодора Димова . Ет о част от словото на писателката: "Приемам това отличие като награда както за романите ми, така и за есеистиката ми в Портал "Култура", където всяка седмица, вече 13 години, пиша по широк кръг теми. В романите ми позициите ми се изказват..
В рубриката "Разговорът" Тодора Радева – изпълнителен директор на фондация "Прочети София" , и Емануил А. Видински – поет, писател и редактор в "Литературен вестник" , споделят впечатленията си като част от журито на Награди "Перото" 2025 . Прегледът на близо 180 книги им дава уникална перспектива към тенденциите, темите и занаята на..
НЧ "Бачо Киро – 1945" е домакин на проекта "Университет за хора от третата възраст в читалището", финансиран по програма "Активни читалища" на Столичната община – дирекция "Култура". Д-р Стела Ненова – фолклорист, автор на монографията "Читалище и фолклор" и дългогодишен председател на настоятелството на НЧ "Бачо Киро – 1945" – разказва в..
В "Нашият ден" разговаряме с Владимир Левчев , поет, писател, преводач, драматург и преподавател – тазгодишният носител на наградата "Перото" за цялостен принос към българския литературен контекст. На телефонната линия на предаването се включва и Виолета Радкова , която беше наградена в категория "Дебют" за романа "И леглото ни е зеленина"...
На 5 ноември се отбелязва Световният ден на ромския език, признат от ЮНЕСКО през 2015 година. Говорен по целия свят, ромският език е запазен и предаван..
Тази вечер (5 ноември) е първият концерт от интегралното изпълнение на концертите на Йохан Себастиан Бах за пиано, с което се захваща пианистът Иван..
За Петя Денева “Лабиринт” е не само галерия. И тя не за първи път гостува там. Ценителите я помнят от съвместния им проект с Теодора Дончева “Гора и..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg