За да можем да кажем, че киното ни предлага мотив да обичаме и питаме, а и да даваме, както дава йовковият Серафим, в "Кино с думи" гостува жената, която се опитва да следва примера на героя от разказа, актрисата, която беше Ирина във филма "Защото обичам лошото време" и която е пресъздавала немалко образи на сцената в театър "София", а и на малкия екран.
В ефира на програма "Христо Ботев" Неда Спасова говори за киното, за живота, за времето в нас и извън нас, за даването, което превъзхожда взимането.
Смисълът на изкуството за нея е то да те пробужда отново и отново, да те вдъхновява и да ти дава крила, дори да ти помага по някакъв начин в личния живот.
За дебюта на Яна Лекарска в игралното кино Неда твърди, че е филм, изграден на база вътрешна динамика и действие, а не на тяхната външна проява – физическа или крайно емоционална. Точно това прави и работата ѝ по него приятна, тъй като досега е свикнала да изискват от нея яркост и интензивност. Актрисата казва, че и като зрител има нужда от подобен тип филми – от едни човешки истории, разказани с отсъствието на ярка динамика, които напомнят случващото се в реалния живот.
Неда Спасова определя героинята си Ирина като съвкупност от много различни ситуации от живота на една жена, чиято основна цел е да намери своето си щастие и ако може - и някого, с когото да го сподели.
Филмът "Защото обичам лошото време" повдига въпроса прави ли ни щастливи това, което ни е удобно. А Неда смята, че за да си отговорим на този въпрос и да тръгнем по пътя на щастието, първо трябва да извървим пътеката на самопризнанието на истината за живота си. Важното в случая е и да възприемем миналото като трамплин занапред, в което дори лошото е просто една изходна позиция за нещо по-добро.
За Неда Спасова свободата е в правото на избор. За себе си тя твърди, че е човек, който не конфликтува със света и вижда работата си, особено в театъра, като едно създаване на емоции у зрителите.
Защо сме станали прекалено апатични и как човек може да бъде полезен като дава на другите, но и като се грижи и за себе си? Добре ли е да си егоист в здравословни форми и къде са границите между егоизма и алтруизма, но и между егоцентризма и суетата? Как човек може да се превърне в жертва на доброто си възпитание и кога свръхнетърпимостта може да бъде полезна? А и защо е важен емоционалният момент, в който се намираш, за това как ще възприемеш един "по-особен филм"? Защо киното е вечно и как Неда Спасова преоткрива "Мостовете на Медисън" и защо "Клети създания" я разтоварва, а "Жокера" я хваща за гърлото? В какво се корени магичният реализъм и как се прави извънредна една напълно нормална ситуация? Защо тъкмо италианският режисьор, сценарист и писател Паоло Дженовезе, в чиято театрална адаптация на "Перфектни непознати" участва актрисата, е учебник по писане на драматургия?
За всичко това чуйте от Неда Спасова в звуковия файл.
В епизод 613 "Трамвай по желание" прави радиопремиера на пълнометражния документален филм "Потопът и вкаменената гора", с режисьор Еленко Касалийски и по сценарий на Маргарита Бойчева. "Потопът и вкаменената гора" е филм за уникалния в световен мащаб природен феномен Вкаменената гора, който се намира на дъното на Черно море. Това е филм за..
Книгата на Николай Аретов "Преводната белетристика от първата половина на ХІХ век. Развитие, връзки с оригиналната книжнина, проблеми на рецепцията" разглежда изчерпателно преводните творби в периода от възникването на новата българска литература до Кримската война (1854-1856). Авторът се спира върху развитието на "повествователната техника,..
Драматичният театър "Стефан Киров" - Сливен гостува в София с най-новия си спектакъл – "Боряна". Постановката по пиесата на Йордан Йовков е дело на Петър Денчев. Ролята на Боряна изпълнява актрисата Мария Манолова. "Темата за избора присъства много силно в пиесата, но тя присъства и днес - ние не си даваме сметка, че нашият избор има..
Валери Чакалов, Красимир Добрев, Красимир Карабаджаков и Стефан Божков откриха снощи обща изложба с най-новите си творби, създадени в последните години. Валери Чакалов работи в областта на графиката, живописта и неконвенционалното изкуство. Красимир Карабаджаков "притежава изключително освободено образно мислене, а експресионистичните му картини..
На 28 ноември 2025 г. Сатиричният театър "Алеко Константинов" ще представи премиерата на комедията "Примадони" от Кен Лудвиг – една от най-енергичните и забавни пиеси на съвременната американска сцена. Постановката е на режисьора Калин Сърменов, който среща зрителите с остроумния свят на Лудвиг, изпълнен с обърквания, маскировки, влюбени герои..