4
Дъщерята на мисионер е оцеляла като дете при самолетна катастрофа дълбоко в амазонската джунгла и е обявена за "чудо". Години по-късно се е превърнала в чудодейна лечителка, която поддържа мисията си благодарение на своята слава, а не след дълго баща ѝ поставя в епицентъра на ескалиращ конфликт. Така звучи сюжетът на филма "Трансамазония", който Пиa Мараис представи у нас.
Режисьорката, която е родена в Южна Африка, но учи изящни изкуства и скулптура в Лондон, Амстердам и Дюселдорф, а след това завършва Немската академия за кино и телевизия в Берлин, е известна с минималистичния си стил и способността да изследва сложни социални и психологически проблеми. Затова и не е странно, че въвлича героите си в конфликт, в който собственото им минало излиза на повърхността и разбулва това, в което всеки от тях е бил възпитан да вярва. Важната тема във филма обаче е съществува ли безусловната любов.

"Какво е безусловната любов, все още не знам, това е много обширно понятие, но мисля, че човек може да усети доверие в моменти, в които получава неочаквана помощ, дори от непознат. Може би това е като вярата – човек да вярва в човечността, в това, че тя съществува и макар и крехка, да присъства в живота. Смятам, че именно това е безусловността в моментите, които може да изпита човек", обясни Пиа Мараис.
Пиа Мараис беше част от международното жури на София филм фест и гостува в "Артефир". Разговорът с нея започва от това избираме ли в какво да вярваме.
"Смятам, че до голяма степен имаме едни утвърдени ценности – съзнателни и несъзнателни, които са вкоренени в нас. Ние избираме в какво да вярваме само в малка степен, защото очевидно всичко, което има директно влияние върху нас, е в сила", твърди режисьорката, която е на мнение, че човек трябва да има пространство за изкупление и възможност за промяна.
Пред какви трудности се изправя Мараис по време на снимките на "Трансамазония"? Защо избира да разкаже историята на млада лечителка и доколко има истина в нейното чудо? Колко мимолетно е щастието и защо не бива да приемаме живота за даденост?
Чуйте от Пиа Мараис в звуковия файл. Преводът е на Петриела Бачева.
Снимки – СФФ
В епизод 613 "Трамвай по желание" прави радиопремиера на пълнометражния документален филм "Потопът и вкаменената гора", с режисьор Еленко Касалийски и по сценарий на Маргарита Бойчева. "Потопът и вкаменената гора" е филм за уникалния в световен мащаб природен феномен Вкаменената гора, който се намира на дъното на Черно море. Това е филм за..
Книгата на Николай Аретов "Преводната белетристика от първата половина на ХІХ век. Развитие, връзки с оригиналната книжнина, проблеми на рецепцията" разглежда изчерпателно преводните творби в периода от възникването на новата българска литература до Кримската война (1854-1856). Авторът се спира върху развитието на "повествователната техника,..
Драматичният театър "Стефан Киров" - Сливен гостува в София с най-новия си спектакъл – "Боряна". Постановката по пиесата на Йордан Йовков е дело на Петър Денчев. Ролята на Боряна изпълнява актрисата Мария Манолова. "Темата за избора присъства много силно в пиесата, но тя присъства и днес - ние не си даваме сметка, че нашият избор има..
Валери Чакалов, Красимир Добрев, Красимир Карабаджаков и Стефан Божков откриха снощи обща изложба с най-новите си творби, създадени в последните години. Валери Чакалов работи в областта на графиката, живописта и неконвенционалното изкуство. Красимир Карабаджаков "притежава изключително освободено образно мислене, а експресионистичните му картини..
На 28 ноември 2025 г. Сатиричният театър "Алеко Константинов" ще представи премиерата на комедията "Примадони" от Кен Лудвиг – една от най-енергичните и забавни пиеси на съвременната американска сцена. Постановката е на режисьора Калин Сърменов, който среща зрителите с остроумния свят на Лудвиг, изпълнен с обърквания, маскировки, влюбени герои..