Възпитателната функция на училището напоследък е изтъквана от МОН и от учителските синдикати като основен дефицит на средното ни образование. Дори сюжетите от криминалните хроники да заместват статистиката и научните доказателства, това се приема за факт, а мерките, които се предлагат на обезпокоената общност, са в посока санкции, глоби, задължителни часове по добродетели и, изненадващо – религия.
Може ли училището само да компенсира всички недоимъци в обществото и да угоди на политическата конюнктура е реторичен въпрос, който в случая поставяме в скоби. В рубриката "Всичко за образованието" научаваме за педагогическа практика, която успешно съчетава обучението и възпитанието на средношколците. Неин автор е учителят по математика в СУ "Любен Каравелов" в Пловдив Георги Стоев.
Проектът "Следвоенно възстановяване на Газа" се осъществява от няколко години от екипи с участието на повече от 70 гимназисти и няколко учители. Задачата интегрира методи и знания от няколко научни дисциплини и, особено важно, печели интереса и ангажираността на учениците със значим и реален проблем от съвременната действителност. Проектът е оценен и печели награди в няколко форума, а разработката към него за ново крило на разрушена детската болница е отличена на фестивала "Идеите, които променят света" на Националния университетски център за творчество и иновации през 2025 г.
Как научното знание и хуманността могат да се развиват едновременно, допринасяйки за изграждането на така ценните умения, качества и нагласи на съвременните ученици. Защо този вид работа и взаимоотношения изваждат наяве най-доброто у децата ни и правят излишни наказанията и принудата. Какво струва това на учителите и как вложеният труд и идеи се "отплащат". Чуйте в разговора с учителя Георги Стоев и учениците, разработили проекта за детска болница в Газа.
"За всички ученици е важна мотивацията, а Гошо е изключително мотивиран. И изпълнен с желание да помага на другите." Това казва за Георги Костадинов неговата учителката в Бургаската природо-математическа гимназия Мариана Анастасова. На юнската сесия той успешно взе и последния си изпит за тази учебна година и от есента ще е второкурсник във..
В последните десетилетия, след приемането на Закона за културното наследство (ЗКН) през 2009 г., нашето недвижимо национално наследство, нашите старини бяха оставени на произвола на съдбата и природните сили, се казва в документ-петиция, изготвен от група експерти и интелектуалци в България. "Поставяме настоящия документ на обсъждане пред..
Магистратурата ѝ по "Междукултурна комуникация и превод с китайски и български език" от Софийския университет е добавка към другата от НБУ по "Международни отношения и дипломация". Тя е живяла в Китай, учила е в тамошен университет и е създател на Фейсбук страницата "С обич от Китай", която няма начин да не ви е попадала в мрежата с любопитните..
Древният лидийски град Сардис е бил един от най-богатите градове в миналото. Сардис е бил столица и по време на управлението на цар Крез, останал в историята с вкуса си към богатствата, като Крез е управлявал едно наистина внушително царство, което обхващало голяма територия – от Милет и Ефес до Черноморското крайбрежие и Анталия. Ако трябва да си..
"Аз избрах професията на геодезиста, защото има движение, а работата на бюро не ме привлича. Свързването със земята е нещо, което ми е присърце, сподели второкурсничката в УАСГ – специалност "Геодезия" Цветелина Лазарова. "Първоначално никога не съм си мислила, че ще избера геодезията за своя специалност. При мен има наследственост, защото баба ми и..
В последните десетилетия, след приемането на Закона за културното наследство (ЗКН) през 2009 г., нашето недвижимо национално наследство, нашите старини..
"За всички ученици е важна мотивацията, а Гошо е изключително мотивиран. И изпълнен с желание да помага на другите." Това казва за Георги Костадинов..
От 11 до 13 август Разград ще се превърне в истинска открита сцена за киноизкуство. В рамките на инициативата "Лятно кино в Разград" жителите и..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg