Според Стефан Попов от дирекция „Национална полиция”, потърпевшият предоставя информацията, като си мисли, че разговаря със свой близък в чужбина, служители на електроразпределителното дружество и дори полицай. Разпитът се осъществява постепенно и на първо място - вие оставате с впечатлението, че сте длъжни да съдействате.
Според информация на ЧЕЗ, по никакъв повод техни служители не могат да събират пари директно при посещение на абонатите, или да поискат личната ви информация по телефона.
В случай, че някой позвъни на вратата ви - всеки служител на ЧЕЗ е длъжен да покаже своята служебна карта, на която са изписани трите имена, съдържа негова снимка и длъжност във фирмата. Ако те не са на лице, твърде възможно е да става въпрос за измама.
Стефан Попов е категоричен, че ролята на семейството е важна както преди опита за измама, така и след нея. Тъй като голям процент от тях са възрастни хора, близките им трябва да ги предупреждават и съветват как да се реагира адекватно в такава ситуация.
Кърджали 6600
бул. България 74
036 122 478