Своеобразен скандал отбеляза общественото обсъждане на въвеждането на системата „бонус-малус“, организирано от Комисията по финансов надзор в понеделник. Според представители на Института по пътна безопасност и Българското обединение на шофьорите, които дори са на различно мнение по отношение на системата „бонус-малус“ като философия, дискусията не се е състояла, поради отсъствието и поведението на съответните представители на ключови министерства и институции, ангажирани в процеса.
Не е проблемът в системата бонус-малус, а в наредбата, която ни беше представена, категоричен е Богдан Милчев от Института по пътна безопасност. Организацията на движение у нас е специфично. В България се движим в един организиран хаос. Необходимо е адекватно въздействие върху системните нарушители, които карат необезпокоявани с десетки актове. Административно-наказателният процес, по който се третират нарушителите днес е от далечната 1969 г.
От Института по пътна безопасност настояват за Агенция по пътна безопасност и нова наредба за въвеждането на системата „бонус-малус“, която да бъде изготвена с участието на експерти извън държавния апарат и представители на НПО.
Проф. Румен Гечев: Законодателството на България е като швейцарско сирене
„Не е добре да женим колата за това, което се е случвало с нейните водачи“ – така популярно и малко на шега обясни в началото на разговора в „Нашият ден“ едно от проблемните предложения за въвеждането на „бонус-малус“ проф. Румен Гечев от Парламентарната комисия по бюджет и финанси. Според него Комисията за финансов надзор постъпва правилно, че дава заден ход за въвеждането на „бонус-малус“ чрез предложената наредба. Необходимо е да се направят конкретни разчети – как ще се променят цените и печалбите за субектите в процеса. До този момент не са дадени нито конкретни разчети, нито е показан в детайли конкретният опит в Европа. Това, според проф. Румен Гечев, е причината, поради която депутатите отлагат решението. В разговора той допълни, че законодателството на България е като швейцарско сирене – в понеделник се приема закон, а във вторник се поправя.
Христо Радков: Експериментират с нас от Комисията по финансов надзор и сме готови за протестни действия
Кои са удобните и неудобните в т.нар. обществено обсъждане на въвеждането на системата „бонус-малус“ – към отговорите на този въпрос насочи слушателите на „Нашият ден“ Христо Радков от Българското обединение на шофьорите. Данните, които са представени на обсъждането, нямат нищо общо със ситуацията в България, твърди Радков, и самият той стриктно посочва откъде черпи данни по темата Българското обединение на шофьорите.
Защо от Обединението са против въвеждането на системата „бонус-малус“, която датира като практика от 1914 г., защо входират писмо лично до премиера Бойко Борисов и кога и дали ще протестират – чуйте в звуковия файл.
• Заедно с ставрофорен иконом Стефан Стефанов председател на русенския храм „Св. Николай Чудотворец“ ще разговаряме както за Господната трапеза, така и за призванието на свещенослужителя. Кой е поканен на тази трапеза и кой приема или отказва. • На книжния пазар вече е новото издание на емблематичен сборник с християнски есета „Ортодоксия“ от..
Доброто е там, където сте вие! Наближава Коледа! В неделя, на 16 декември от 9 до 12 часа сутрешните предавания на програма „Христо Ботев“ – „Нашият ден“ и „Семейно радио“ – Ви канят да бъдем заедно в… софийския Ретротрамвай. В името на една кауза: да бъдем съпричастни към най-самотните на празника! Вземете със себе си една коледна играчка или..
Ролята на обществената медия и на предаването за разрешаването на частни казуси. Това е темата на предаването днес. Или как предаването „Законът и Темида“ променя човешки съдби. Ще чуете слушатели, на които сме помагали през годината-Венцислав Александров, Тодор Църев, Юлия Старчева, Павлина Илиева, адвокат Даниела Никифорова. Чуйте повече в звуковия..
Общото между тези три романа - „Анатомия на един скандал“ от Сара Вон, „Тишина“ от Розамънд Лъптън и „Никой не знае часа“ от Рене Фройнд, е това, че и трите книги са майсторски написани. „Те са много различни, но в същото време ги обединява една много добре разказана история. И смятаме, че добрите истории, които ви изпращат хората, може би..
„Майко Мила!” – първият сайт в България, създаден за да помага на майките, прекрачи от интернет пространството в света на книгите. Елисавета Белобрадова и Красимира Хаджииванова издадоха пътеводителя „Стигнахме ли вече?“ „Въпросът, къде ще водим децата този уикенд? и Къде ще ходим тази ваканция? - вълнува всички родители“, каза за „Нашият ден“..
Здравейте, казвам се Ангел Ангелов. Благодаря Ви за чудесния начин, по който оправдавате съществуването на радиото като социално значима и информативна медия. За инициативата #ДобротоТамКъдетоСтеВие изпращам кратка история от първо лице: Съпругата ми и дъщеря ми отидоха за прежда, за да се учат да плетат коледни подаръци. Аз останах в..
Остана ли #Metoo движение само на холивудските актриси? Издъхва ли от собствените си противоречия и къде се намира България? Отговори на тези въпроси търсят в студиото на „Нашият ден“ Геновева Тишева, председател на Български център за джендър изследвания и Катя Кръстанова , психолог от Асоциация "Анимус". "Движението тръгна от овластени жени с..