Според строителни компании най-добрият вариант за магистрала "Струма" е тунел през Кресненското дефиле. Така те оспориха предложението на свои колеги, според които по-евтино и по-подходящо е строителството на път, вместо одобрения проект на 15-километрово тунелно трасе.
Валентин Трашлиев от Българската асоциация за геотехническо и тунелно строителство оспори цената на тунела като аргумент на противниците му, както и скъпата годишна поддръжка на съоръжението:
380 млн. евро, ако тунелът се построи по австрийски метод, във всеки случай е под 400 млн. евро. Освен тази цена тунелът като обем изкоп е не повече от 2,8 – 3 милиона кубика, 50-60 месеца изкопаване на този тунел. Това е възможно при една добра организация.
Според тунелните специалисти съоръжението е най-сигурното за сеизмичен район, какъвто е Кресненското дефиле. Подобни съоръжения се изграждат обикновено от консорциум от фири, каза Трашлиев и фирмите от бранша държат те да са от български компании. Всичко ще зависи обаче от тръжната документация на обекта.
Безспорно – една от основните задачи на съвременното изкуство е да реагира на актуалните социални и политически проблеми на деня. Но задълбоченото..
В епизод 569 "Трамвай по желание" сглобява пълната картина на творческо-житейския тандем Дарина Янева - Андрей Янев. В разгара на лятото радиозрителите..
"Някой бе казал, че за да излезе една култура в света, трябва да e през вратата, а не през прозореца. А ние често излизаме през прозореца, забравяйки хола,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg