Тази сутрин около 9.15 ч. екипът на радио фестивала Alarma Punk Jazz установи, че почитател на инициативата, пожелал да остане анонимен, е направил дарение за концерта на Howling Owl и Crocs In Tears, който ще се проведе тази вечер в Чешкия център от 20.30 ч. По този повод Alarma Punk Jazz от своя страна ще направи реверанс към публиката, намалявайки цената на билетите от 15 на 10 лв. Заповядайте да послушаме заедно „странна и прекрасна” музика на Деня на София.
А сега няколко думи от Лав Ковач и Евия Вебере от Howling Owl за дуо-формата на групата и за предишните (по-разширени) формации, в които двамата са свирили заедно преди.
Лав: Дуото е нещо практично, но всъщност започнахме като квартет, с музика, писана от Евия – акустичен квартет с контрабас и пиано, но обстоятелствата, един вид, ни тласнаха в друга посока. Басистът пое по свой път и така останахме трио. Т.е. или трябваше да намерим друг басист, или да сменим концепцията – и така Евия пое басовите линии на миди-клавиатура и започнахме да ставаме все по-електрически. И после, когато Марта, пианистката ни, също пое по свой път, останахме само двама. Но решихме да продължим – в този формат. По-лесно и естествено ни беше, отколкото да въвлечем нов човек в нашата музика, посредством която вече се бяхме сработили.
Евия: По време на работата си с квартета, а и с групата Phantasmagoria, вече се бяхме опознали много добре музикално един друг и Лав беше единственият барабанист, с който си представях, че мога да работя (все още усещам нещата така). Станахме наистина близки приятели с времето и когато останахме само двамата, вече усещах, че ако нов човек дойде в групата, едва ли би могъл да почувства музиката ни така, както ние я чувствахме. Още в началото, въпреки че всичко стана много бързо, имахме идея за съвсем нови песни. В началото, разбира се, преаранжирахме за дуо и някои от песните, които бяхме свирили преди в трио-формация, но доста бързо създадохме цялостен нов репертоар специално за тази група.
Съвсем прясната новина около Howling Owl е, че седмица след концерта в София ще излязат и като подгряваща група на всеобщите любимци на джаз-публиката Eyot в Белград.
Тази вечер вратите на Чешкия център отварят точно в 20.30 часа. В 21.10 ч. на сцената ще видим и чуем Crocs In Tears – проект на Веселин Тенев с участието на гост-музиканти от групите Ambient Folklore, Rosenquarzexpress и E.U.E.R.P.I. От 22.00ч. пък започват Howling Owl. В промеждутъка между 21.30 и 23.00 ч., когато е ефирното време на „Аларма”, можете да ни слушате и на живо по програма „Христо Ботев”.
"Светлост" са трима приятели от Скопие, закърмени с музиката на Матс Густафсон , Петер Брьоцман , Кен Вандермарк , Sun Ra Arkestra , Орнет Колман и местната хардкор сцена. Поименно – Дени Омерагич (контрабас, баритонова китара и баскитара), Нинослав Спировски (тенор сакс, кларинет) и Кристиян Новковски (барабани). По покана на..
Соня Йончева, призната за една от най-ярките звезди на световната опера, получи престижната награда "Музикант на годината" за 2023 година на Българското национално радио. Отличието се присъжда след национална анкета, организирана от предаването "Алегро виваче" по програма "Хоризонт". Това не е първото голямо признание за оперната прима от БНР –..
Концерт на огнените "Файъруинд" и класиците "Мастърплен" предстои в столичния клуб "Джой Стейшън" на 5 декември. Събитието, по време на което родните фенове на хеви метъла отново ще се срещнат с любимите си групи - но за първи път на една сцена, е начално от източноевропейското турне Masters Of Fire . Очакваме могъща приливна вълна от мелодичен..
Австралиецът Саймън Бони (р.1961, Сидни) и групата му Crime & The City Solution пристигат за първи у нас в понеделник, на 2 декември, за да изнесат специален акустичен концерт в зала "Сингълс" на НДК (вход А4, дясно), който е част от зимното им турне Acoustic in Europe . Формацията е емблематична както за австралийската..
Две от късните реформаторски опери на Кристоф Вилибалд Глук бяха изпълнени в две водещи белгийски музикални институции – във Фламандската опера в Антверпен се игра "Ифигения в Таврида", а в концертната зала Bozar в Брюксел зрителите видяха "Орфей и Евридика". През XVIII век в оперния жанр се установява традиция вокалните партии да са подчертано..
Представлението "Апокриф" на театрална работилница "Сфумато" задава въпроси за живота между този и онзи свят, за срама, за битката между доброто и злото...
Когато викаш, за да бъдеш чут, всъщност пречиш на другия да те чуе. А когато искаш да разбереш повече за себе си и отношенията си с човека, с когото си..
В стилистиката на любимия филм "Неочаквана ваканция" зададохме въпроса към д-р Антония Първанова, която за пръв път гостува в седмичното издание "За..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg