Елена Макропулос е на 300 години. Баща й е търсил средство за вечен живот. Цената на неговите открития е безкрайният живот на дъщеря му. На пръв поглед сюжетът се движи по криминалната линия на разрешаването на загадка, свързана с изгубено завещание. На втори – става дума за несподелена любов и за разбити сърца. А на най-дълбок план въпросът е: ако наистина някой притежава средство, което да осигури безсмъртие, има ли смисъл да го даде на човешкия род. Живеем съвсем мъничко. На земята сме съвсем за кратко. Но какво би било да пребиваваме в земните си тела векове? Или повече? Например като дребни чиновници. Или като невежи всезнайковци... Дали безсмъртието би възвисило човека? Би ли превърнало хората в по-смислен и добър вид?
Тези въпроси задава авторът Карел Чапек (1890-1938), един от най-известните чешки писатели, драматурзи и публицисти. „Делото Макропулос“ или в още по-прецизен превод – средството или нещото Макропулос, е пиесата, която заедно с лиричната комедия „Разбойници“ и с фантастичната пиеса „R.U.R.“ (в която Карел Чапек за първи път въвежда думата „робот“) донася на Чапек световна известност.
Участват актьорите: Невена Мандаджиева, Валентин Ганев, Васил Попов, Елена Русалиева, Петър Русев и Светослав Пеев.
Постановка: Маргарита Благиева.
Ч.И.П.С. – Частен изследовател на паранормални събития е детска радиопиеса, която изследва побеждаването на страха и създаването на нови приятелства. Историята на пиесата ни среща с малкия паяк Ай, по време на поредния запис на неговото радиопредаване. Ай е частен изследовател на паранормални събития или Ч.И.П.С. Поредната паранормална случка отвежда..
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Съвпаденията, случайностите и причините за неработещата съдебна система у нас коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" адв. Велислава..
"Джордж Оруел – по следите на пророка" е книга на журналистката, преводачка и преподавателка Клери Костова - Балцер, която живее от години във..
Възможно ли е Deep Fakes да доведат до колапс в общественото доверие в истината? Как Deep Fakes могат да се превърнат в "game changer" за политическите..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg