20 процента от децата в първи клас са от ромски произход, в седми клас са седем процента, в 12-и – един процент.
Според вицепремиера и министър на образованието Меглена Кунева, стратегиите за интеграция на ромските деца често остават само на хартия и това трябва да се промени:
Между 1 и 20 ние вероятно сме загубили таланти. Загубили сме щастливи хора, които могат да работят, да отглеждат семействата си и да се радват на живота. Това е тежък факт, защото става дума за деца, които имат потенциал.
Според вицепремиера, не е добре да има училища, които са изцяло с ученици – ромчета. Програмите за интегриране на ромите трябва да започнат още от училището:
Децата са деца. Това е, както в света на големите. Ако в света на големите ние сме отхвърлили дискриминацията и всеки може да бъде лекар, физик, журналист, министър, при децата е същото. Не можем да ги разделяме.
Кунева смята, че интеграцията на децата в риск зависи, освен от държавата и обществото, и от техните родители.
Нашият екип никога не е оставал далеч от най-сериозните и важни дискусии в обществото на тема "здраве". Една от тях – разграничаването и систематизирането..
6 февруари е важна дата в историческата хроника на Националната художествена академия в София. На този ден през 1896 година княз Фердинанд подписва..
Неволята често се оказва най-добрият, макар и труден учител. Именно чрез нея изграждаме по-дълбоко разбиране за себе си, за околните и за важността на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg