Европейската комисия определи като историческо споразумението, постигнато снощи от Европейския парламент и министрите по така наречения "Четвърти законодателен пакет" за железопътния транспорт. Той цели да намали монопола на националните железопътни компании на територията на всяка от държавите в Европа. От 2023 г. нататък компетентните органи ще трябва да възлагат договори за обществени услуги за железопътен превоз чрез търгове на състезателни начала. Това ще даде възможност на чуждестранни частни фирми да предлагат влаков транспорт у нас.
Пред БНР говорителят на ЕК по транспорта Якуб Адамович обясни, че планът не е заплаха, а възможност за по-добро качество и цени за потребителя:
Това не означава, че в страни като България, където държавните железници са важна институция по исторически причини, служителите ще загубят работата си. Това е така, защото има преходни периоди за всичко. Предвидени са и мерки за социална защита след 2023 г.
"Някой бе казал, че за да излезе една култура в света, трябва да e през вратата, а не през прозореца. А ние често излизаме през прозореца, забравяйки хола,..
В епизод 569 "Трамвай по желание" сглобява пълната картина на творческо-житейския тандем Дарина Янева - Андрей Янев. В разгара на лятото радиозрителите..
През далечната 1967 година легендарният диригент Димитър Димитров слага началото на Декемврийските музикални дни в Стара Загора. След откриването на новата..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg