Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Жарава от грехове и прошки

БНР Новини
Снимка: БГНЕС

Греховете идват от омразата или омразата създава греховете. Както и да го формулираме, истината е една – там, където няма любов, има жарава от грехове. Жаравата пари. По нея трудно се стъпва. Само пречистващата вяра на нестинарките може да изкупи извършеното без любов и да донесе опрощение. Една силна пиеса, особено актуална в днешния разделен от религии свят. Главната героиня Атидже се опитва да подреди пъзела на живота си от парченцата спомени, за да остави на потомците си не хаос и мрак, а надежда и мъдрост.
„Жарава“ е първата пиеса на Димитър Кабаков, с която той дебютира в Театър 199 преди повече от 10 години. От тогава не спря да работи като оформи себе си като поет, филолог, драматург, режисьор и продуцент. Роден е в Пловдив през 1963 г. Завършил е СУ „Св. Кл. Охридски”, специалност българска филология и театрална режисура при проф. Здравко Митков в НАТФИЗ. Автор е на пиесите „Баба Яга”, „Пустинен кръг”, „Игра на Верди”, „Прозрението на камъка”, „Градината на боговете”, „Разговор с огледало”, „Някъде натам…”, „Приказка за пещерата”, „Амарантос”, „Disparates – балкански щуротии”, „Бащи Исусови” и много други. Има поетични и театрални отличия. От половин година вече е и директор на Общински театър „Любомир Кабакчиев“, гр. Казанлък. Амбициите му като театрален директор са свързани с приоритет на българската драматургия, с висок вкус и безкомпромисна естетика. Той е сред малкото българи, които твърдят, че няма смисъл да се оплакваме, но със сигурност има смисъл да работим, да работим и пак да работим. Пожелаваме му успех!
Режисьор на радиопостановката на „Жарава“ е Здравко Митков.
Участват артистите: Петя Силянова, Лили Попиванова, Лилия Лазарова, Величка Георгиева, Румена Трифонова и Михаил Милчев.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Антиутопията "Восъчко" в ефира на "Христо Ботев"

Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..

публикувано на 01.11.24 в 16:15

Мир, обратното на война

Йохан Волфганг Гьоте – писател, драматург, учен, философ и политик, е роден през 1749 г. И преди, и след неговия живот, човечеството не спира да воюва. Неизвестно защо. Но битките са междуличностни, междудържавни, световни, сякаш неизлечими. С "Ифигения в Таврида" хуманистът Гьоте предлага различно решение. Не случайно мястото на действието е в храма на..

публикувано на 12.09.24 в 11:56
Първото издание на „Под игото“ на български език

Величието на "Под игото": препотвърждаване

На 8 юли в рубриката "Радиоколекция" на Радиотеатъра, започваща в 0.15 часа, тръгва феноменален проект: "Под игото" на Иван Вазов под адаптацията на актьора Руси Чанев. Големият наш артист се заема с начинанието след като преподавателите в българските училища в чужбина му разказали колко е трудно за техните питомци да вникнат в текста на Патриарха..

публикувано на 06.07.24 в 16:15

Седмица на животните в Радиотеатъра за деца

На своите най-малки слушатели Радиотеатърът предлага от 13 до 19 май "Седмица на животните". Животните са герои на много народни приказки, а често и писатели ги вземат за свои персонажи, за да изкажат вълненията и тревогите, които изливат с перото си. Оскар Уайлд например, който със "Славеят и розата" ни разказва за любов, преданост и..

публикувано на 12.05.24 в 09:35

Смислен разговор

"Не те виждам" е саркастична история, която Палми Ранчев разказва лирично. Сарказмът идва от болката по загубата на човешкото, а лириката - от обичта му към човека. Ще ви разсмее и ще ви натъжи. Без никаква автоцензура, авторът говори директно и нарича черното – черно, а бялото – трудно постижимо. Макар да е ситуирана сред безпътицата на..

публикувано на 10.05.24 в 18:02