Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

„Психология на пеенето“ – как мозъкът ни контролира и как ние да контролираме него

БНР Новини
„Минимум квартет“ и Лилия Илиева с концерт в Първо студио на БНР
Снимка: архив

Подсъзнанието, съзнанието, самосъзнанието и свръхсъзнанието – това не са просто етапи на себепознание, а четири от най-важните фактори, които играят важна роля в пеенето. Оказва се, че пеенето, подобно на много други сфери на личностното изграждане, е въпрос на нагласа и силна мотивация. Навярно всеки посетил уъркшопа на Лилия Илиева – джаз вокалист, композитор и преподавател, носещ заглавието „Психология на пеенето“, е достигнал до този извод.
Доколко си взаимодействат пеенето и психологията? Доколко и как влияе пеенето на тялото ни? Възможно ли е да контролираме мозъка си и доколко това би ни помогнало в пеенето? Отговорите на тези въпроси потърсихме именно с Лилия Илиева.
Тя е финалист на „Европейски конкурс за джаз вокалисти“ 2008 г. и носител на „Специална Награда на Вики Алмазиду“. През 2009 г. заминава за Холандия, където получава джаз образованието си от консерваторията „Принц Клаус“. Лилия сформира квартет, с който изпълнява собствени композиции и аранжименти на джаз стандарти. Джазвокалистката концертира с проектите си, като не отказва и покана за присъединяване в два Биг бенда, с които реализира концерти и в Германия. През 2012 г. пък прекарва четири месеца в Испания, където сформира вокалната група „Acapella“, за която композира хорови джаз пиеси. Позната е на българската публика от проекта си „Лилия Илиева и Минимум Квартет”, както и от многобройните й колаборации с едни от най-утвърдените джаз музиканти у нас.
Повече за нея и психологията на пеенето можете да чуете в звуковия файл.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Светлост": македонски фрий джаз в Русе и в София

"Светлост" са трима приятели от Скопие, закърмени с музиката на Матс Густафсон , Петер Брьоцман , Кен Вандермарк , Sun Ra Arkestra , Орнет Колман и местната хардкор сцена. Поименно – Дени Омерагич (контрабас, баритонова китара и баскитара), Нинослав Спировски (тенор сакс, кларинет) и Кристиян Новковски (барабани). По покана на..

публикувано на 04.12.24 в 13:49

Ирена Гъделева: Соня Йончева вдъхновява с всеки свой проект

Соня Йончева, призната за една от най-ярките звезди на световната опера, получи престижната награда "Музикант на годината" за 2023 година на Българското национално радио. Отличието се присъжда след национална анкета, организирана от предаването "Алегро виваче" по програма "Хоризонт". Това не е първото голямо признание за оперната прима от БНР –..

обновено на 03.12.24 в 11:25

Епичен метъл маратон: "Файъруинд" и "Мастърплен" в "Джой Стейшън"

Концерт на огнените "Файъруинд" и класиците "Мастърплен" предстои в столичния клуб "Джой Стейшън" на 5 декември. Събитието, по време на което родните фенове на хеви метъла отново ще се срещнат с любимите си групи - но за първи път на една сцена, е начално от източноевропейското турне Masters Of Fire . Очакваме могъща приливна вълна от мелодичен..

обновено на 02.12.24 в 14:04
Акустичната версия на Crime & The City Solution – Саймън Бони, Джошуа Мърфи и Бронуин Адамс.

Crime and Тhe City Solution за първи път в София

Австралиецът Саймън Бони (р.1961, Сидни) и групата му Crime & The City Solution пристигат за първи у нас в понеделник, на 2 декември, за да изнесат специален акустичен концерт в зала "Сингълс" на НДК (вход А4, дясно), който е част от зимното им турне Acoustic in Europe . Формацията е емблематична както за австралийската..

публикувано на 01.12.24 в 14:28

Белгия аплодира оперни шедьоври на Глук

Две от късните реформаторски опери на Кристоф Вилибалд Глук бяха изпълнени в две водещи белгийски музикални институции – във Фламандската опера в Антверпен се игра "Ифигения в Таврида", а в концертната зала Bozar в Брюксел зрителите видяха "Орфей и Евридика". През XVIII век в оперния жанр се установява традиция вокалните партии да са подчертано..

публикувано на 01.12.24 в 07:55