Италианската барокова композиторка и блестящ сопранов глас Барбара Строци е родена във Венеция на 6 август 1619 г. според кръщелното свидетелство. Майка й Изабела Гарцони е прислужница в дома на известния поет, либретист, общественик и покровител на музиката Джулио Строци. Когато Барбара навършва 8 години той я осиновява и така момичето попада в богатото флорентинско семейство, второ по влияние след Медичите, където бъдещата певица често се среща с най-влиятелните писатели, поети, музиканти и философи за времето. Според някои тя е истинска дъщеря на Строци и като доказателство се изтъква факта, че той я включва в завещанието си и се грижи за нейното образование, дори я поверява на един от най-известните органисти на катедралата „Сан Марко“ – композитора Франческо Кавали. По този начин Барбара израства в музикалната и интелектуалната среда на Венеция. Баща й създава музикалното общество „Академия дели Унизони“ (Accademia degli Unisoni), „Академия на съмишлениците“, където тя пред широка аудитория може да показва певческия си и композиторски талант.
На 16 години Барбара Строци е завършен музикант – пее на концертите в дома на баща си Джулио Строци, акомпанира прекрасно на различни инструменти и съчинява песни по стихове на баща си. През 1635 г. композиторът Николо Фонтеи публикува сборник с песни и в предисловието отбелязва, че „песните са написани с желание да се почете очарователната и много талантлива млада жена синьора Барбара, най-виртуозната певица“.
Впечатляващо е, че Барбара Строци се прочува не само с певческия си талант, но и с издадените приживе осем сборника с песни с над 125 произведения. Сред тях няма опери, но Барбара съчинява предимно за сопранов глас, какъвто е самата тя, с ефектно драматургично развитие и често с трудно звучащи мелодии, чрез които може да се изтъкне виртуозната певческа техника.
четвъртък, 9 март, от 17.30 часа
Мащабно изследване на коалиция "Детство 2025" разкрива кои деца попадат в алтернативни грижи и какви са основните причини за тяхната раздяла с родителите. Проучването беше представено в предаването "Другият до мен" в навечерието на Деня на социалния работник, 18 март, от д-р Галина Маркова – директор на Ноу-хау центъра за алтернативни грижи за деца..
В съвремието сме свидетели на всичко – фалшиви новини, подвеждащи реклами, демагогия и некомпетентност. Когато обаче тези "пороци на деня" са свързани с човешкото здраве, тогава протичат негативни процеси, понякога с необратими последици. Именно поради тази причина твърде рядко чуваме меродавно мнение на вирусолог, например. Наш гост в изданието..
Скорошно проучване на обществените нагласи показа стряскащо висок процент на подкрепа на забраната за ползване на телефони в училище, въвеждане на оценки за поведение и униформи. По-голяма тревога обаче буди реакцията на образователното министерство, което за пореден път предпочете да се престори, че не разбира какво означават тези резултати и..
В книгата "Дрогите: Традиция & промяна" е представен нов подход, който разглежда употребата на дроги като здравен и социален проблем, а не като престъпление и наказание. "Желанието на повечето хора, в това число и на политиците, е да живеем без дроги. Но тъй като говорим за дрогите, какво имаме предвид под дроги. Под дроги се има предвид..
Много лесно днес всеки, минал през школското образование, ще разчете в приказните сюжети темата за избора между доброто и злото, който героят трябва да направи. Ако обаче се запитаме защо тъкмо най-малкият син или селският бедняк тръгва да търси златната птица или златната ябълка, или жива вода, или неземна хубавица, откъде се появява вълшебният..
Ден преди влизането на новите 10 депутати от партия "Величие" в парламента в "Нашият ден" говорят Габриела Кирова и Ивелин Михайлов – какви ще бъдат..
"И никой не пита защо" е колкото част от текста към песента "Месо" на Милена Славова, толкова е и филмова история, която проследява търсенията на рок..
В съвремието сме свидетели на всичко – фалшиви новини, подвеждащи реклами, демагогия и некомпетентност. Когато обаче тези "пороци на деня" са свързани с..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg