Подкрепяме общината в усилията ѝ да направи велосипедна инфраструктура на това място, защото тя е необходима, но същевременно посочваме многото пропуски както в планирането, така и в комуникацията с обществеността. Това отбеляза в интервю за предаването "Хоризонт до обед" архитект Петя Петрова от Сдружение "Велоеволюция“:
Изключително важно е общината, създавайки своята визия, да знае накъде върви и да си създаде екип, който иска да следва тази визия, защото ние сме свидетели на неща, които чуваме от кмет или заместник-кмет, но изведнъж се оказва, че има едни комисии от експерти, които взимат решения, които са в противоречие с тези думи и не одобряват решенията на проектантите, които предлагат по-съвременни концепции. Това противоречие вече дава много пряк израз, когато хората виждат какво се случва.
На велосипедистите много често им се налага да влизат в подлезите, а по принцип правилото е автомобилите да се съобразяват с пешеходците и велосипедистите. Това посочи Стефан Марков, общински съветник от групата на РБ в София:
Трябва да си дадем сметка, че говорейки за чистотата на въздуха, за приоретизирането на градския транспорт, за велотранспорта и т.н., трябва да се създават известни пречки пред автомобилите и да се разширяват велотрасетата. Свързването на велотрасетата също е много голям проблем.
Цялото интервю с арх. Петя Петрова и Стефан Марков можете да чуете от звуковия файл.
Драматичният театър "Борис Луканов" в Ловеч гостува на софийската публика с един от най-новите си спектакли – "Зимните навици на зайците" от Станислав..
Фондация за хуманитарни и социални изследвания – София (ФХСИ) излезе с новия брой 7 на Бюлетина "Антидемократичната пропаганда в България онлайн". Как..
Алкохолна зависимост – коментар в Lege Artis на данните за България за 2024 година на психиатъра д-р Иван Добринов , началник на Шесто мъжко отделение в..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg