В рубриката „Радиоколекция“ през август звучи вълшебният глас на Северозапада с неговия най-отдаден и искрен певец – Йордан Радичков. Неговите неподправени истории са разказани от водещи български актьори – Апостол Карамитев, Григор Вачков, Константин Коцев, Веселин Мезеклиев, Мария Статулова… С великолепните си гласове те предават странните случки от Северозапада на България, разположен в Югоизтока на Европа – едни географски срещи и насрещия, едни пространствени спирали оттук до чак оттатък, за които изглежда не си даваме сметка. Но може би тъкмо поради това са толкова странни и особени тези спираловидни случки, може би заради това са ни толкова нежни издуманите ни от Йордан Радичков произшествия и приключения: стоят си те някак невчесани, разчорлени, развълнувани насред също така невчесания, разчорлен и развълнуван, непрестанно развълнуван и вълнуващ се европейски Югоизток; сякаш са най-непокорният му кичур сред винаги непокорната му и рошава балканска грива. И „Нежната спирала“, и „Скитащите театри“, и „Каруцата“, „Ямурлукът“, „Връвчицата“, и „Трикракото столче“ събужда у нас някакви атавистични импулси, които не знаем откъде идват, но които чувстваме изконно свои. И вероятно заради това ни е така близък и мил Йордан Радичков – защото ни кара да си припомняме онова, което отдавна сме забавили, но пък живее то дълбоко в нас и ни прави такива, каквито сме – чорлави и непокорни. Чорлави, непокорни, но и нежни…
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
Луиза Селло е определяна от New York Concert Review като музикант със "завладяваща страст и спонтанно пеене, с брилянтна техника, отличен контрол на..
Дали и как изгнанието се отразява върху творчеството на известни композитори, които са преживели напускането на родината си? На този общ въпрос отговаря..
Соня Йончева и продуцентската ѝ компания SY11 Events организират "Опералия" в София през есента. Конкурсът "Опералия" за света на класическата музика е..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg