Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

„Горната земя“ и картините на Елена Георгиева

Снимка: astrygallery.com

Една компактна изложба от 12 платна с привидно аналогични сюжети-планински пейзажи, разриват един богат и философски осмислен свят на художничката Елена Георгиева. Изложбата, която тя представи в галерия „Астри“ се нарича „Горната земя“.

Предизвикателствата в този нов неин проект са няколко – от една страна голямо-форматни картини, в които като че ли вятърът свири в лицето ти и усещаш едно чувство за триумф, за покоряване, за сливане с природата. И от друга страна, по-малки, с издължен, вертикален формат картини, които са като процепи, които отново ни приобщават към великата Природа. Общуването с планината – както казва Елена Георгиева е на четири очи, всяко местенце има лице и име. И напомня, че сме мънички, като житейските си терзания или големи – като живота. Много интересна и впечатляваща е фактурата на тези картини. Мазката е така положена, че наподобяват всички природни материали, от които е съставена нашата планета – дали базалт, дали ивичести камъни, дали бели ронещи се скали, дали цветно стъкло, отрязъци от всички природни материали, които действат като структура, като философия, като вкус на озон. Цветовете са ослепителни – тюркоазът на примамливата далечина, виолетът на отиващия си ден, жълтият отблясък на залязващото слънце.

Важно е да се каже, че Елена Георгиева, която е завършила при такива преподаватели като професорите Десислава Минчева и Ивайло Мирчев, специалност „живопис“ в никакъв случай не им подражава, открила е своето лице и своя начин да бъде ярка и различна. Затова и признанието през годините идва естествено – с присъдена диплома в конкурс за рисунка, с изложба в галерия „София прес“, озаглавена „Места“; с номинацията си през 2016 година за специализация в Мюнхен. Това е един живописец със своя чувствителност и особена сетивност към нещата, които ни заобикалят, като усещане и за импресия и за съзерцание, което прави нещата в картините ѝ осезаеми.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Нов театрален фестивал в Русе очаква първите си зрители от 8 октомври

"Есенни театрални срещи в Русе" – така се нарича новият фестивал, чието първо издание ще се проведе от 8 до 13 октомври в крайдунавския град. Основен организатор е Катя Костова – българка, живееща от десетилетия в Берлин и председател на сдружение "Кауза Пещера", а партньор и домакин на театралния празник е Драматичният театър " Сава..

публикувано на 05.10.24 в 09:15

"Клас 90" и носталгията по младостта

Преди шест години на режисьора Бойко Боянов му хрумва идеята да разкаже историята на един клас, който се събира за среща след 30 години. От искреността на всеки един, дошъл на сбирката, започва да прозира предисторията на "Клас 90" – дебютния филм на Боянов, който се срещна за първи път с публиката си на 42-рата на "Златна роза". Заедно със..

публикувано на 04.10.24 в 16:25

Книга за режисьорските подходи към операта "Дон Паскуале"

Книгата "Грация на смеха. Или за спецификата на комическото белканто в операта "Дон Паскуале" от Гаетано Доницети. Теоретични и режисьорски подходи" от Стефан Донев е възможност да се проследи опита на автора като режисьор "да открие и разясни", по думите на Петър Пламенов, спецификите и "неповторимото очарование" на шедьовъра на Доницети. Стефан..

публикувано на 04.10.24 в 14:59
Моноспектакълът

Дни преди "Цирколюция" – енигмата "социален цирк"

Задава се циркова революция!  От 10 до 13 октомври в "Топлоцентрала" ще се проведе едиснтвеният по рода си фестивал в Бълагрия, посветен на съвременния и социален цирк – "ЦИРКОЛЮЦИЯ". Организаторът от фондация "Мини Арт" Гео Калев и огненият артист от колектив "Агнон" Кристиян Димитров запознават слушателите на "Артефир" с..

публикувано на 04.10.24 в 13:43

Една неканонична и лична антология на англоезичната поезия

Англоезична поезия от XIV в. до XXI в. съдържа новото издание "Потомството на Чосър".  Мащабната антология в "Артефир" представя лично нейният преводач и съставител  проф. Александър Шурбанов. Това не е канонична, а лична антология, подчертава гостът. Избраните произведения в книгата са такива, оставили през годините следа в..

публикувано на 04.10.24 в 13:23