Берлин, дворът на бившата Хамбургска гара, днес национална галерия за съвременно изкуство, вероятно слушателите ни са я чували като Хамбургер банхоф. Стотици са се събрали в градината и празнуват откриването на голямо арт събитие. Електронна музика, екстравагантни облекла, коктейл бар във фургон, мобилно студио на берлинското радио РББ, което излъчва коментари на живо, планини от всякак паркирани велосипеди. А в тълпата се мярка гръб облечен в стар, надраскан със спрей шлифер. Надписът гласи "Am I complicit?". На български бих го превела като "Аз съучастник ли съм?"
Не става ясно дали човекът със шлифера прави еднократен пърформънс или носи този тежък въпрос на гърба си всеки ден. Но около него тълпата се разделя – дали за да не попаднат в кадър или защото ги е страх да не трябва и те да поемат теглото на въпроса. А въпросът е все още ли артистите са свободни да говорят за всяко нещо, което ги тревожи? Ами докато кандидатстват за финансиране, пак ли са свободни? Станали ли са посланията в съвременното изкуство по-опасни в сложните политически, но и морално времена? Мълчанието съучастничество ли е?
Днес в "Какво се случва" се питаме все още ли съвременното изкуство има свободата да каже всичко, което поиска, или е принудено да търси нова иносказателност. А по темата ще се включат кураторката Владия Михайлова, арткритикът Христо Калоянов и за кратко съвременния артист Войн Войнов.
В разговора за това дали на съвременното изкуство му се налага напоследък да прикрива посланията си се включва за кратко Войн Войнов съвременен артист и организатор на София арт уийк, коятозапочва на 15 октомври.
След десетилетия отсъствие на художника Българският културен институт в Париж в момента представя 22 оригинала на Жорж Папазов, както и творби на Марсел Дюшан, Ман Рей, Андре Дерен и Жул Паскин. Изложбата е с куратор д-р Мария Василева. Заглавието е знаково: "Завръщане у дома"/ Georges Papazoff. Retrouver son chez-soi. Българо-френският..
В най-новата книга на Нинко Кирилов има закачка в оформлението – една черна точка, която оказва се е слънцето, постепенно изгрява, достига зенит и после залязва – онагледено графично (дизайн Анна Лазарова). Накрая върху черния разтвор на последните страници виждаме изгрялата луна. Стихосбирката се нарича "слънцето сърцето", а първото стихотворение е..
С авторски плакати, графики и снимки проф. Иван Газдов празнува своя 80-годишен юбилей. Изложбата му “Глобални графики” е разположена в галерия "Академия" и представя графикатурата – уникалния стил, създаден от Газдов и регистриран като артистична марка през 1987 година – като “път в графиката”. Проф. Газдов има впечатляваща кариера – специализация..
54 непознати досега произведения на Бистра Винарова-Радева ще бъдат изложени от тази вечер в Националната галерия "Двореца" в София. Инициативата е на фондация "Пигмалион" и нейния председател Емил Стоянов . Изложбата, озаглавена "Отвъд портрета" , се открива в 18:00 часа и на нея ще бъдат показани за първи път някои от най-добрите ѝ..
До 12 ноември всеки ден от 18 часа в кино "Бротфабрик" в Берлин ще се проведе второто издание на ДОК-АРТ-Фестивал – това е Седмицата на българското документално кино, организирана от Българския културен институт в немската столица. Документалната програма е пъстра мозайка от разкази, които отразяват не само личните съдби на героите във филмите, но и..
Какво предстои за България между съмненията за национализация на "Лукойл" и проектобюджет, наречен от мнозина "влакче на ужасите", коментира в..
В най-новата книга на Нинко Кирилов има закачка в оформлението – една черна точка, която оказва се е слънцето, постепенно изгрява, достига зенит и после..
На 8 ноември 1915 година във Венеция е роден прочутият маестро. Всецялата отдаденост към музиката впечатлява още първите му учители Дзанела и Ариани в..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg