"Да извадим успеха от анонимност" – това е името на дискусия, организирана от Германо-българската индустриално-търговска камара, Асоциацията на индустриалния капитал и Българската стопанска камара. Дискусионният форум третира липсата на съвременен разказ за успехите на българските технологии, наука и бизнес и се проведе на 18 ноември 2019 г. Той е част от кампанията "Да успеем в България!", чиято цел е популяризирането на успехите на българските предприятия и предприемачи. Днес, 21 ноември, президентът награждава корпоративни дарители.
Васил Велев – председател на Асоциацията на индустриалния капитал в България, обясни в "Нашият ден"
Какво би искал бизнесът от медиите
"След социологическото проучване на "Тренд" разбрахме, че 74% от запитаните смятат, че в електронните медии преобладават негативните новини, 63% искат да научават за успехите на българските предприемачи, 5:3 смятат, че българската икономика се развива в негативна посока, което очевидно не е така, гледайки статистиката и наоколо. Имаме траен и стабилен ръст на икономиката.
Има една дезинформация на обществото по няколко линии
"През ден имаме откриване на нови мощности, заводи, цехове, но имената им не научаваме от медиите. И това не се санкционира от СЕМ, а има по-скоро укриване на информация. Волно или неволно действа автоцензура и това масово не се знае. Тази автоцензура пречи хората да бъдат информирани. По няколко линии е укрит успехът. Не се назовават имената на компаниите при репортажи, категоричен беше Васил Велев от АИКБ.
Розита Еленова, член на СЕМ:
Дали става дума за автоцензура или за някакви регулаторни изисквания
"В своята работа винаги се опитвам да спомагам за колаборацията между медия и бизнес, фирма, бранд.
Кога можем и кога законът забранява споменаването на фирми или марки
"Когато нещо е в полза на обществото, тогава това име трябва да бъде споменавано. Разбира се, в частта реклама законът защитава потребителя. Преди 7 години СЕМ конкретно формулира в методически указания, които дават малко повече яснота.
Споменаването на марка е наказуемо само ако е свързано с призив за потребление
"Само ако има призив за купуване и призив, в който да се хвалят качествата на това място. Защо медиите не промениха своето поведение, аз нямам отговор. Може би медиите са в дълг за това, че не съобщават добрите практики. СЕМ в своята практика няма наложена глоба на която и да е медия за съобщаване на име, фирма, марка, ако това е свързано с положителна практика", подчерта Еленова.
"Освободете се от личната си автоцензура, нека да има повече положителни новини. Нека бизнесът, когато прави добро за обществото, обществото също да го подкрепя", апелира Еленова.
Емил Кошлуков, генерален директор на БНТ:
Къде и как се определя границата между скритото търговско съобщение и правото на пълна информация
"Законът може и да не пречи съвсем, но тълкуването му е двусмислено и телевизиите гледат да са от сигурната страна на разделителната линия. Съобщаването за целта на продукцията, очевидно, не е реклама. Но по сегашната практика законът дава възможност за "висяща брадва". И ние искаме промени в закона."
Васил Велев отправи предложение към Емил Кошлуков: "Следващият път, когато премиерът открива нов завод, нека назоват името на завода, ако ви глобят, АИКБ поема глобата."
На това Кошлуков отговори: "Ние в БНТ много искаме да отразяваме конкретно ролеви модели и постижения. Хубаво е това да бъде променено в закона. Има мегдан за ремонт на закона, за да е недвусмислена трактовката на този проблем.
За да спрем да премълчаваме корпоративното дарителство, трябва поправка в Закона за радиото и телевизията
"Такъв текст би развързал ръцете на журналистите. Нека улесним работата на журналистите, а не да ги призоваваме към доблест. Задачата на БНТ е една-единствена – да насърчава запазването на българската идентичност, българската култура и на българската икономика", категоричен беше Кошлуков.
Красимира Величкова от Българския дарителски форум:
Добрите практики на дарителите – независимо дали са на компании, фондации или хора – не бива да остават анонимни, нито безименни
"Предложението на Българския дарителски форум е да има промяна в закона, така че медиите да се чувстват по-спокойни. Законодателното предложение е изготвено и представено в комисията по култура и медии към НС. Не само регулацията и законодателството пречат. Явно е въпрос на знание и на това да не се продължава по инерция. Много е важно аудиторията да бъде качествено информирана."
Обществените медии следва да имат още по-голяма отговорност към обществото, подчерта Величкова и допълни, че напоследък вече имената на победителите се отразяват.
В рубриката "Говорят зелените новатори на България" ви срещаме с Йордан Атанасов – основател на FungiMonkeys , стартъп за отглеждане на гъби за добавки. Гостът в "Нашият ден" има дългогодишен опит в сферата на стартъп инициативите. През 2015 година основава една от първите консултантски агенции за развиване на български стартъп проекти...
На 2 юни – Деня на Христо Ботев и на загиналите за свободата и независимостта на България – Враца отново ще се превърне в сърцето на родолюбивите чествания, съхранили традицията и паметта на поколенията. Градът посреща стотици гости и хиляди поклонници, които ще изкачат връх Околчица, за да се преклонят пред героизма на Ботев и четата му...
Доц. Жана Попова, преподавателка във ФЖМК, и Младен Стефанов, заместник-директор на 152-ро училище "Христо Ботев", коментират в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Фестивала на училищните медии, който бе организиран и проведен във ФЖМК. Доц. Жана Попова : "Оказва се, че има над 50 училища в страната, които правят училищни медии . Моето..
На Възнесение Господне се извършва последното чудо от земния живот на Сина Божии. Там, на върха на Елеонската планина, когато Той се възнася, за да застане отдясно на Отца Си. Както с Възкресението Си от гроба Спасителят разкрива истината за нашето бъдещо възкресение, така с възнесението Си Той ни дава залог и за нашето преминаване от земята на..
Директорът на Националния природонаучен музей при БАН, проф. Павел Стоев, и доц. Любомир Кендеров, ръководител на проекта "Комплексно екосистемно..
За 16-и пореден път програма "Христо Ботев" организира поетичния конкурс за хора с увредено зрение "Зрящи сърца". Журито в състав – Бойко Ламбовски – поет и..
Доротея Монова е магистър по журналистика от СУ "Св. Климент Охридски". Завеждащ отдел "Култура" в сп. "Ритъм" (1987-1990), редактор "Теория и история на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg