Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Адам Драйвър – актьорът-пехотинец, от когото можем да очакваме много

Снимка: ЕПА/БГНЕС

Той изненадва и шокира с творчеството си. На това мнение са журналистите от „Ню Йорк таймс“, които поставиха Адам Драйвър на почетното първо място в класацията си за най-добрите актьори на 2019 година. Като причина за избора си те посочват ролята на актьора във филма на Ноа Баумбах „Брачна история“. Филмът получи шест номинации на наградите „Златен глобус“, а Адам Драйвър се нареди сред актьорите, които се надпреварваха за „Най-добра мъжка роля в драматичен филм“.

Драйвър обаче не изненадва само с творчеството си. Той е провокативен във всяко отношение и трудно би могъл да бъде поставен в класическата рамка на холивудски актьор. Бившият морски пехотинец от Мешеуака, Индиана не е типичният красавец, но е харизматичен, не говори много, но казва точните неща, впечатлява със стоицизъм и уравновесеност. Осъзнава, че наистина иска да бъде актьор в морската пехота на САЩ, където се записва от чувство за дълг към родината и където получава прякора „Уши номер 1“. Така вече осем години впечатлява с избора си на роли, коя от коя по-различни.

Адам Драйвър прави първия си пробив в актьорската професия през 2012-а със сериала „Момичета“ на HBO. В него играе любовник на главната героиня, която сравнява външността му с тази на първия човек. В „Мъртвите не умират“ на Джим Джармуш влиза в ролята на полицай, който се бие със зомбита. Превъплъщава се и в новия император на злото – Кайло Рен, внук на Дарт Вейдър, в „Междузведни войни“. Във филма, заради който името му е най-често споменавано в момента – „Брачна история“ пък е театрален режисьор, който преминава през опустошителен развод.

За сравнително краткия си път като актьор Адам е работил с едни от големите имена в Холивуд – Мартин Скорсезе, Стивън Спилбърг, Спайк Лий, Стивън Содърбърг, Братя Коен, Тери Гилиъм. Според тях той притежава заразяваща енергия и усърдие, а според Ноа Баумбах Драйвър е един „благ бунтовник“.

Оказва се, че едно от нещата, срещу които изпитва съпротива, е гласът му. Актьорът-пехотинец не понася да слуша записи на гласа си. Развил е дори фобия към това. Или по-скоро фобия към стари негови изпълнения на екран. Така, след като чува аудиозапис на песента, която изпълнява в „Брачна история“, той напуска студиото на американското национално радио NPR по средата на интервюто, което дава за медията.

Адам Драйвър не е бил в студиото на „Артефир“ и екипът на предаването не е имал възможността да го постави в ситуация, в която за пореден път да се почуства „неудобно известен“. За сметка на това пък кинокритикът Георги Петров беше в студиото и сподели своите впечатления за харизматичния и посвоему необикновен актьор, от когото, както става ясно в звуковия файл, тепърва можем да очакваме много.

Разговорът започва от причината да се обърнем към актьорския свят на Драйвър, а именно – отминалите вече „Златни глобуси“.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Поезията на Ани Илков излезе във внушителен том

Големият български поет Ани Илков, една от значимите фигури в съвременната българска култура издаде книга със събрани стихотворения под заглавие "Бързо насън".  Сборникът включва произведения от периода 1989 - 2022 година.  Премиерата се състоя в клуб "Писмена" на НБКМ в присъствието на знакови личности от културния ни живот, колеги, приятели,..

публикувано на 06.02.25 в 15:57

Графичният роман "МАУС" излезе на български език

Първият превод на български на шедьовъра " МАУС " на Арт Спигелман беше представен в One Book Bookstore.  "Баща ми кърви история" и "Тук започнаха мъките ми" са двете части на книгата. Тя е наградена с "Пулицър" и дава начало на термина "графичен роман". Както пишат издателите, историята разказва за "Владек Спигелман, евреин, оцелял в..

публикувано на 06.02.25 в 15:14

Изкуството на документа

Фотографията има силата да разкрива истории без думи или текст, запечатвайки моменти, които иначе биха останали забравени или неизказани поради едни или други социални и политически причини. Такъв е случаят с документалния разказ на Гаро Кешишян, започнат преди повече от 40 години. Една негова фотографска серия се превръща в машина на времето към малко..

публикувано на 06.02.25 в 12:10

Българският културен институт в Берлин през 2025 година

"Нашият ден" насочва вниманието на своите слушатели към програмата на Българския културен институт в Берлин в началото на 2025 година  – разговор с директора на Института Борислав Петранов . Тази вечер предстои в Берлин да бъде представена книгата на Кристина Патрашкова "Въпреки всичко: Българските писатели в годините на цензурата"...

публикувано на 06.02.25 в 10:53
Мила Искренова

Хореографът Мила Искренова в деня на своята 65-годишнина

С Мила Искренова , гост в "Нашият ден", разговаряме за танца, българската културна сцена и темите, които я вълнуват. Повод за разговора е 65-годишнината на водещия хореограф в съвременния танц, един от посланиците на културата в инициативата на БНР. Освен хореограф на известни български танцови групи, Искренова е и автор на книгите "Радостта..

публикувано на 06.02.25 в 09:40