Неслучилата се ромска интеграция е клише, с което сме свикнали така, както свикнахме с това, че България е най-бедната страна в Евросъюза. С клишетата се живее удобно, дори когато не са приятни. Те предполагат, че нещата са такива, каквито са, и нищо не може да се направи.
Истината е, че в в ромския етнос, както и във всеки друг, има будни млади хора, готови не само да се развиват, но и да помагат на другите. Има хора, които не се обезкуражават от негативното отношение на околните, напротив мобилизират се и продължават в посоката, в която са поели.
Мария Атанасова тръгва от малкото село Габър, Созополско. „Имах хубаво детство, казва тя. Израснала съм на село, в смесена среда, сред българи и роми.“ Сега 23-годишната българка е студент по акушерство във Варна и кара стаж по специалността си в Естония. Още в тийнейджърските си години става доброволец във фондация "Арете":
„Там получих менторска подкрепа и наставления. От тогава досега, аз все още съм част от тяхната доброволческа мрежа и самата аз съм ментор на младежи от ромски произход“, разказва Мария и допълва:
„През годините съм била част и от други инициативи и организации. В момента съм част от екипа на „Социалната чайна“ във Варна, която работи с деца и младежи, лишени от родителски грижи. И въобще, доброволчеството е много хубав начин, да си прекараш тийнейджърските години и да се развиваш, докато помагаш на другите.“
Мария се бори за това всеки един от нас да бъде по-отговорен и деен за обществото. Нейната борба е най-вече с личен пример. „Бих искала да сме по-обединени, да имаме информирано гражданско общество, което мисли повече за уязвимите групи и си избира по-добри политически лидери."
Това е първата норма от основните начала на християнската социология, а и на морала, донесен в света от Спасителя. Това е основата, но тя не е достатъчна, за да се достигне до по-съвършен живот. Синът Божи изяснява "дай, за да получиш", но така постъпват и езичниците. От гледище на Христовия морал естествено тази максима трябва да прерасне в..
Илияна Маринкова, журналистка от "Фрогнюз", коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" изкуството и културата по време на война. Илияна се завърна от Украйна преди дни и присъства международния кинофестивал "ОКО", който се проведе в Болград, Украйна. Украйна през фестивала "ОКО" "Фестивалът е етнографски и това, което си говорехме с Татяна..
Село Флорентин се намира в община Ново село и в него живеят около 300 човека. Разположено е на брега на река Дунав. На 18 км е от областния град Видин и на 6 км от общинския си център. През римско време възниква крепостта Флорентиана. Тя се е намирала на около 1 км източно от селото в местността "Валя Турчилор:, върху невисок хълм, надвесен над брега..
Защо Русия отвлича украински деца по време на войната и как могат да бъдат върнати те в страната, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Катерина Рашевска , адвокат в Центъра за човешки права в Киев, Украйна. "Нашата организация е създадена през 2013 г. от първите дни на руската агресия, след окупацията на Кримския полуостров. Още тогава..
Андрей Несмачни е ветеран от войната на Русия в Украйна. Ранен е при Херсон през 2023 г. Когато се завръща в Ирпин, решават с негов приятел да създадат място, в което други ранени войници да могат да работят. Кръщават фабриката са стъклени сувенири Bat Art . Андрей разказва за "Мрежата" по програма "Христо Ботев" защо е важно за възстановяването на..
Започва новата сесия за кандидатстване в европейската програма за мобилност в областта на културата Culture Moves Europe – "Културата движи Европа"...
Световният фурор "Това е магията" (C’est la Magie) кара малки и големи да повярват в невъзможното с високотехнологични илюзии и смайваща магия с участието..
С постановката на Клаус Гут, Виенската държавна опера празнува 100-годишнината от рождението на композитора със звезден състав – Асмик Григориан като..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg