Една от откроимите разлики между София и европейските градове е липсата на велосипедна инфраструктура. По време на изолацията още повече хора се убедиха в достойнствата и ползите от придвижване с колело, въпреки това не изглежда в скоро време промяна на трафика да е възможна.
Има добри пожелания и тържествено откриване на велоотсечки, но велосипедна мрежа липсва и придвижването на колело в София продължава да е рисковано, а на много места и невъзможно. Има отделни отсечки, свързващи дадени точки, но няма условия за придвижване. От години има и граждански натиск и различни групи от години се борят за подобряване на условията.
Всички искаме по-зелен, свободен от автомобили, свързан и удобен за придвижване пеша и с велосипед град, а администрацията, която го управлява вече десет години, изповядва на думи същата философия.
"София продължава да бъде най-опасната столица в ЕС за втора година. В последните две години пътно-транспортните произшествия в града са се увеличили със 100 процента" – тази печална статистика сподели инж. Богдан Милчев от Института по пътна безопасност.
"Експертите, отговорни за развиването на транспортната инфраструктура на София в момента, са същите, които от 10 години не развиват тази мрежа. Продължава да има задкулисие в управлението на транспортната мрежа – каза Милчев.
Беше създаден консултативен съвет, който да работи за интересите на София, но този съвет се превръща в параван на проблемите на пътната безопасност, а не в коректив.
Проблемът са системните нарушители на пътя и за да им въздействаме, ни трябва нова философия на Закона за движение до пътищата.
За да се превърне велосипедът в култура на придвижване, ни трябва политика, но не на приказките, трябват конкретни действия – каквито няма.
Скоро ще ни се наложи да спасяваме града от афишираните му спасители", констатира Богдан Милчев.
Антирелигиозната пропаганда на радиото в годините на тоталитаризма в България. Как радиото изпълнява повелите на БКП за антирелигиозна пропаганда чрез своя ефир. Духовно-нравствената просвета на БПЦ чрез радиото Ще научим както от документални записи, така и с помощта на актьорски изпълнения на текстове, запазени в Държавната агенция..
Ден преди изборния ден в Германия – независим, професионален и разбираем разговор между водещия на предаването Антон Митов и Радослав Диков – бивш журналист, работил дълги години в Немска редакция на БНР, настоящ фейлетонист. Кой кой е в изборната надпревара - левите, десните, центъра. Алтернатива ли е партията "Алтернатива за Германия"?..
Кога политиците се вглеждат в критичните към тях медии и започват да ги посочват, гонят от пресконференции, хулят и пишат закони срещу тях, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Дарина Сарелска , проф. по "Медии и комуникации" от Университета в Тенеси и преподавателка в Американския университет в Благоевград. "Това, че медиите пречат и..
Село Момина клисура се намира в община Белово. Разположено е на двата бряга на река Марица в прохода Момина клисура, в подножието на Рила и Средна гора, и в него живеят около 800 човека. Има различни предположения за името на селото, идентично с това на пролома. По време на османската власт имало шест стражеви кули, които охранявали прохода и..
Само икономически ли са мотивите за решенията на американския президент Доналд Тръмп, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Евгений Кънев, икономист. "Имаме правителство на САЩ, което е съвсем различно от всичко, което сме виждали до момента. Дори и историческите аналогии с предходни периоди не са напълно адекватни, защото никога не се..
Поглед "Към звездите" отправяме с актьора Мариус Донкин преди откриването на XV Международен театрален фестивал за монодрама на сцената на Сити Марк Арт..
Кога политиците се вглеждат в критичните към тях медии и започват да ги посочват, гонят от пресконференции, хулят и пишат закони срещу тях, коментира в..
"Детски шедьоври от велики писатели" е популярната книжна поредица, в която илюстрациите и литературата си партнират. Малко известните текстове на известни..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg