Ревността може да се предава и по факс. Да влиза в него както хартията, да излиза от там и да разяжда сърцето, душата, главата. Поне в пиесата на Естер Вилар. Авторката е родена през 1935 година в Буенос Айрес, Аржентина. Завършва медицина и работи като лекарка, но след време изцяло се посвещава на писателската си дейност. Автор е на много книги, които се превръщат в бестселъри. Мъжко-женското общуване е водеща тема в творчеството й.
„Ревност в три факса“ е пиеса за три жени, влюбени в един мъж. Те водят яростна битка за собственост и надмощие над него, като на всичкото отгоре се опитват и да запазят достойнството си. Това е трудна задача, тъй като живеят на различни етажи в един блок. Още повече, че никоя от тях не може да обуздае безумната си склонност да наднича в спалнята на другите две жени през скрита шахта, в която са разположени тръбите на блока. Различни са по възраст – всяка е с петнайсет години по-възрастна или по-млада (въпрос на гледна точка!) от другата. Различни са по социален статус, по инфантилност, по гордост, по нараненост. Приличат си по налудността, с която преследват Мъжа – според Естер Вилар напълно загубена кауза с предрешен край: тягостна самота.
Три жени, които се нуждаят от факс, за да изразят себе си. Три воайорки, които се страхуват да се изправят очи в очи с проблемите си. Три жени, които имат нужда от факс-посредник в комуникацията им, който като всяка машина позволява да изречеш всичко за себе си, а едновременно анонимно те крие и илюзорно те защитава.
Естер Вилар с много чувство за хумор разгръща обсесията да имаш, да притежаваш. На всяка цена. Но невъзможността ражда трагедия. А във всяка трагедия се спотайва комедия.
Факсът е основно действащо лице в тази пиеса. Негови главни партньори са прекрасните актриси Мая Бабурска, Таня Захова и Арсения Стойчева. Режисьор – Елена Баева.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
В навечерието на освобождаването на поредните трима израелски заложници, според споразумението между Израел и Хамас, разговаряме в "Мрежата" с Димитър..
Преподавателката във Факултета по математика и информатика на Софийския университет коментира идеята на министъра на образованието и науката Красимир..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg