В подли времена живеем и никой не уважава културата, не се уважава и човешката личност, каза режисьорът-документалист Адела Пеева, която е главен герой на "Нашият ден". По време на изолацията заради коронавируса тя е имала доста време да мисли по различни теми:
"Да, наистина е време за документалистите, но мисля също, че ние, документалистите, усещаме нещата предварително и даваме сигнали, че нещата не вървят както трябва. За съжаление, ние си правим филмите – преди ги спираха, сега не ги пускат..." Пеева даде за пример един от последните си филми "Да живее България" за тревожни неща, национализъм, Луковмарш..., който не е бил пуснат по телевизията. "Значи ние си правим филмите, никой не ги пуска, и в един момент, нещата, когато избликнат, казват: "Вие къде сте? Сега е време за кино." Не, сега не е време за кино, сега е време за действие."
Българинът не е заел достойно място за нито едно правителство, смята Пеева. "Нас не ни уважават. И хората, разбира се, излизат на улицата. Смятам, че искаме уважение. Оставете ни на спокойствие да работим, да творим. Хората искат честност, почтеност, откровеност и възможности."
"Ние българско документално кино на съвременна тема нямаме – съвременна, болезнена, актуална, не тема-еднодневка", каза режисьорката.
"Вятърът духа силно. Ние не можем да променим вятъра, но можем да обърнем платното."
След създаването на последния си филм "Мълчание с достойнство", чиято премиера е отложена за неопределено време – сега Пеева мисли за новия си документален филм, в който се разглежда съдбата на младите хора във властта.
Международният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя най-доброто от чешкия театър и някои от най-значимите заглавия от международната сцена в различни форми и жанрове – драматичен, куклен и уличен театър, както и танц и мюзикъл. Театроведът..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски имена с престижни награди, освен, че представят представления за широката публика, дават поле за дискусия със зрителите и създават и уоркшопи за професионалната танцова общност у нас. Сред предстоящите..
Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика се състоя на 21 ноември. Научната периодика на Института включва списания и поредици, като издателският център "Боян Пенев" има важна роля. Научните издания на Института за литература към БАН, някои от които съществуват от много години, са четири – сп. "Литературна..
"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..
Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg