Нейните спектакли предизвикват смях и радост, а в образите, които пресъздава, моментално се разпознаваме. Здрава Каменова съумява да улови случващото се, докато още витае наоколо или ни драска като камъче в обувката, тя му дава образ, показва ни го така, че да го видим ясно, да го усетим, да му се присмеем, или да си припомним, че ни е важно.
През месеците на изолация Каменова, заедно със сценариста Светослав Томов и актрисата Богдана Трифонова, с която си партнират и в "Апетит", извадиха на сцена онова, с което всички ние се сблъскахме по време на извънредното положение: безпаричието, кризата, страшните новини, онлайн обучението, умората от липса на работа, фризьор, пространство, социален живот, нормалност.
Спектаклите на Каменова винаги се радват на жив интерес от публиката, но в последно време тя усеща особената емоция на хората в залата, дошли след дълга пауза и липса на представления.
Здрава Каменова е оптимист за бъдещето на театъра, въпреки задушаващите условия, в които той се намира в момента, именно защото усеща жаждата на хората за общуване чрез сцена, слово и игра, чрез умение и изкуство.
Спектакълът "Апетит", който играят с Богдана Трифонова, не ни дава така желания отговор на въпоса – можем ли да започнем наново (особено ако сме жени, над 40, без мъж, но пък с малко повечко килца отгоре), но ни казва нещо толкова очевидно, че често го забравяме или пропускаме, очаквайки дълбоки философски прозрения: важно е да се осмеляваме, да живеем и мечтаем храбро, ако може без да забравяме чувството си за хумор, самоиронията и умението да се приемем такива каквито сме.
Как всекидневният живот се превръща в изкуство и каква част от сценария се пише от ставащото около нас, чуйте разговора със Здрава Каменова.
Дали и как изгнанието се отразява върху творчеството на известни композитори, които са преживели напускането на родината си? На този общ въпрос отговаря книгата "Изгнание и музика" на швейцарския писател, преводач, преподавател в Лозанския университет, философ и културолог Етиен Барилие. Авторът несъмнено е изключително ерудиран, книгата му е..
Във фокуса на рубриката "Моментна снимка" са сценичните събития на януарския нюйоркски афиш. Разговорът се съсредоточава върху "Кабаре" – мюзикъл на Джо Мастъроф, Джон Кандър и Фред Еб. Постановката на Ребека Фрекнал в нюйоркския The August Wilson Theatre , трансформиран до неузнаваемост, върви под заглавието "Кабаре в клуба Кит Кат"...
"И все пак, въпреки цялата многотия от възможни модуси на превода, отвъд препирните за чуждото и родното, предаването на стила на писателя, неизбежния отпечатък, който преводачът оставя в текста, и останалите добре познати ни ябълки на раздора в караниците около превода, като че ли все по-често се налага да си задаваме въпроса не дали един превод е..
"Ретроспекции към публичната комуникация" – проф. Минка Златева гостува в "Артефир", за да представи своята книга, посветена на приноса на Факултета по журналистика и масова комуникация в българското висше образование. "След 1989 година промяната в обществения живот наложи промяна и в образованието, и в дисциплините, които преподаваме във..
Как Еверест – връх първоначално обявен за невъзможен за изкачване, след това принизен до просто самоубийствен, се превръща във възможност, от която хиляди хора могат да се възползват? Отговорът на този въпрос търси американският журналист и писател Уил Кокръл в своята книга " Еверест ООД". Авторът прави над 120 интервюта с професионални..
Какви опасности за свободата на изразяване и демокрацията крият предложените за гласуване в НС през тази седмица проектозакон за "чуждестранните агенти"..
Какво е "соросоид" и наистина ли е застрашена демокрацията у нас и в Европа, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" доц. Георги Лозанов ,..
"И все пак, въпреки цялата многотия от възможни модуси на превода, отвъд препирните за чуждото и родното, предаването на стила на писателя, неизбежния..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg