„Новата нормалност“, както започна да се нарича този исторически момент, оформя своите нови модели на поведение и взаимоотношение. Социалната изолация и затвореният достъп към общественият живот отключиха безпрецедентна съпричастност и солидарност сред хората” – пише в кураторския си текст към изложбата „Какво следва?“ Галина Димитрова-Димова.
Изложбата е открита в галерия „CredoBonum“ до 14 февруари. Включва произведения на 10 художници и авторски колективи. И пак по думите на куратора – тя е „пъстър калейдоскоп, разказ с отворен край, споделени мисли и преживявания относно това какво ни се случи и какво предстои“...
За изложбата „Какво следва?“ и за участието му в нея е разговорът с Лъчезар Бояджиев.
Лъчезар Бояджиев. „София иска радости (езеро, виенско колело, екскурзия на Витоша)“, 2020
Оригинал: рисунка, молив върху хартия Fabriano ‘Academia’ 200 g; 107 х 207 см (в рамка)
В изложбата: дигитален печат върху хартия Paul Calle Fine Art; 90 х 174 см
Цикъл: „Утопични решения за дистопични градове“, 2007 – в развитие
Във времето на пандемия от Ковид-19 се изолирам в моя дом-ателие. Ужасно ми липсват и радостите в живота, и природата. Липсва ми да съм „сред“ и „със“ природата в моето село по средата на Балкана. Липсват ми забавленията и радостите с приятели – в планината, или на плажа (веднъж това да отмине, ще върнем нудизма на Черноморския бряг!). Всъщност, изолацията не ми пречи чак толкова. То е като да си сам в ателието за 3-6 месеца при творчески престой нейде. Такива ситуации винаги са били продуктивни за мене. Но ненавиждам страха, който дойде с вируса, с пандемията и с неизвестното, което се таи там нейде по света.
Влязох в режим на „дистанцирана телесност“. Но все едно ми липсва природата и искам повече радости...:) А това пък искам за София – да се влее в природата, „изпълзявайки“ на връх Витоша. Искам град и планина да се слеят в някакъв магичен килим – зелено-градски организъм, а не асфалтно-бетонна джунгла. А на връх планината искам да има Виенско колело. Въздушните течения са силни там горе. Колело не само, че ще се задвижва от вятъра по най-екологичен начин, но ще произвежда и чиста енергия! И още – искам да има красиво, изумително, чисто езеро до града, „във“ града, навсякъде около града...
Предложената в това издание селекция от приказки, легенди и сказания разширява, обновява и преоткрива присъствието на Сенкевич в България. Хенрик Сенкевич (1846–1916) е полски писател, носител на Нобеловата награда за литература (1905). Книгата "От дълбока древност", която на 30 септември има премиера в Полския институт в София, представя три водещи..
Тази вечер (30 септември) в НБКМ, клуб "Писмена" ще се състои премиерата на книгата на Кирил Мерджански "Избрани епитафии от залеза на римската империя". За нея ще говорят Георги Цанков и Димитър Камбуров. Кирил Мерджански е един от важните съвременни български поети. Издал е книгите: "Нощен прилив" (1990), "Избрани епитафии от залеза на Римската..
Изложбата "Васил Захариев. 130 години от рождението на художника" има ретроспективен характер и представя значителна част от запазените произведения на автора. Тя е резултат от партньорството на Софийската градска художествена галерия с Историческия музей в Самоков и Държавна агенция "Архиви". Куратор е Любен Домозетски. В изложбата участват..
Постановката "Херкулес vs Авгий" е първата премиера на Театър София за новия театрален сезон. Тя е драматургична версия на класическия мит за Херкулес за почистването на Авгиевите обори и е дело на Ивайло Христов. Пиесата е решена като древнотръцка трагикомедия. Присъства хор, който не само пее, а и играе ролята на парламент и разказвач като..
Постановката "Пеперуди в стомаха" представлява забавна история, която напомня, че за да намериш себе си, първо трябва да се изгубиш в нечий друг свят. Режисьор e Николай Гундеров, a сценограф – Светла Колева. Музикалното оформление е дело на Денислав Анастасов. Актьорският състав включва Любомир Нейков, Ненчо Илчев, Иван Радоев и Лили Сучева...
Пътуването на зрителите из историите на новото българско кино в рамките на 43-тата “Златна роза” във Варна завърши с един филм, който обговаря..
В авторския си концерт композиторът Александър Кандов се връща четиридесет години назад във времето, когато е живял и работил България. В програмата са..
За донорството, трансплантациите, обществените и институционални нагласи към този процес разговаряхме с акад. Чавдар Славов. Всъщност, урологът по..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg