Галерия „Ракурси“ представя новата самостоятелна изложба на художника Чавдар Гюзелев, която има интересното провокиращо заглавие: „Свободно прелитащи глави“ (идеята за това заглавие идва от Явор Гърдев, който често открива негови изложби).
Експозицията включва произведения в две посоки – голямо-форматни литографски отпечатъци, в техника лави, с тези реещи се глави и свободни като валенция образи и предмети. И другата част – изчистени от човешко присъствие живописни платна, пречупени през заниманията му в театъра, сценографията.
Чавдар Гюзелев прилича на електрон – никога не е на едно и също място в изкуството и живота си. Но творбите му винаги стоят на границата на реалността и фикцията, винаги с една деликатна присъда над еснафщината, уродливостта, деформацията и отчуждението. Особено въздействащи са трите платна „Ореол“, „Предчувствие“ и „Архитекта“.
Изложбата на Чавдар Гюзелев „Свободно прелитащи глави“ в някаква степен е юбилейна – тези дни той навършва 60 години. Трябва да се отбележи и това, че тя е подкрепена от програма „Култура“ на Столична община.
Обикновено изложбите на Чавдар Гюзелев се откриват със слова от Явор Гърдев или Георги Лозанов. Но сега за тази юбилейна колекция неговият брат Ясен Гюзелев, също известен художник, илюстратор е предложил той да каже няколко думи на откриването на изложбата. Ето редове от това слово: „Чавдар е ерудиран, спонтанен, понякога невъздържан, интелигентен, естет, изпада във възторг от красивото, но е във война с грозното и това, което е неправилно според него… Той е много чувствителен, сам казва за себе си: „Толкова съм чувствителен, че сякаш живея със смъкната кожа.
В звуковия файл чуйте как Чавдар Гюзелев представя идеите си и решението за тези две посоки в изкуството си, създавани през последно време.
От 13 юни пред “Топлоцентрала“ се разкрива интерактивна намеса в градска среда с меко люлеещи се дъски, които под натиск произвеждат музика. Инсталацията носи името "Нестабилна земя“ и представлява проект, чрез който създателите му – Силвия Чернева и Любов Жеглова – изследват темата за играта като начин да се движим, да се свързваме, да опознаваме..
Кристина Йорданова пише в своя рецензия за поезията ѝ: "Амелия Личева умее да пише топло, тактилно, но и някак спокойно и умозрително, едновременно близко и далече от образите, които създава." Йорданова подчертава, че поетесата "умее да разказва, да пише "сюжетна", внимателна и ясна поезия". А Дария Карапеткова посочва: "Стихотворенията са..
Заглавието на книгата на Момчил Методиев е "Разрушаване на общността". Това е изследване на методите и последиците от превръщането на църквата в "обект" на ДС. "Многобройните примери за груба намеса на Държавна сигурност в живота на Българската православна църква през комунизма поставят множество въпроси. Най-тежкият е по какъв начин тайните служби..
С препоръки какво да четем през лятото в "Нашият ден", гостуват Ема Цветанова, Ирена Назарова и Серафим Владимиров , студенти в Магистърска програма "Преводач. Редактор" на СУ "Св. Климент Охридски". От българската литература до най-новите китайски и японски заглавия на книжния пазар; от фантастиката през магическия реализъм до травмата на..
За положението и институционалното състояние на българската култура, както и за каузите, за които работи фондация "Манол Пейков и приятели", в "Нашият ден" говори Манол Пейков , народен представител, член на комисията за култура и медии в Народното събрание. В началото на разговора Пейков коментира оставката на Кирил Петков, като депутат и..
"Поздравления, свят, време е за мир" – написа вчера в социалните мрежи президентът на САЩ Доналд Тръмп. Израел и Иран договориха примирие, а светът очаква..
Започва “Малък сезон” 2025 в Театрална работилница “Сфумато”. Тази година фестивалът ще се проведе от 25 юни до 7 юли. Като продължение на новата..
"Моят роден край в семейните спомени" е съвместен проект на Регионалния исторически музей, Бургас и Средно училище "Христо Ботев", Айтос. Идеята за него се..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg