Доколко политическият PR е феномен на избора? В каква степен политическият лидер е плод на политически PR?
Темата коментира в “Нашият ден“ Любомир Аламанов, PR експерт, когото International Communications Consultancy Organization (ICCO) класира на второ място за PR Leader за целия свят в престижните Global Awards 2018.
“Всеки политически лидер донякъде е плод на политически PR. Това е процес, в който политическият лидер, изобщо всеки политик, всеки човек, който иска да се занимава с обществена дейност, съзнателно изгражда своя публичен образ. В това няма нищо лошо. Хората искат да видят политиците, да видят един добър политически образ. Не искат да видят напълно реалния човек с неговите страхове, съмнения, лични проблеми и т.н., който се крие зад публичния образ.
Искат да видят човек, който може да им свърши работа, може да ги води към по-светло бъдеще, ако мога да използвам това клише.
Естествено политиците, които си правят най-точен и най-близък до същността си политически образ, те са може би най-успешни. Политиците, които си правят фалшив политически образ, това много бързо си проличава. Ако един насилник си прави образ на добър демократ, рано или късно озъбеното лице на насилието се показва.
Идва обаче следващият момент – доколко и как всеки един политик ще напълни този образ с конкретни действия. Доколко и как ще отговори на предизвикателствата, с които са го натоварили неговите фенове, избиратели, партии, поддръжници и т.н. Най-вече отговорността на всеки.“
Кампаниите
“Кампаниите на политиците не би трябвало да спират. Това се опитваме да им втълпим. Кампанията за следващите избори започва буквално на следващия ден след предишните избори.
Още днес примерно ГЕРБ трябва да си дадат ясна сметка какво се случи вчера. Вчера масово хората показаха, че те не са доволни от това, което се случва. Ако ГЕРБ не направят честен анализ поне пред себе си, то шансът да направят съответните изводи и да променят поведението си е много малък. Заявката, която видяхме късно снощи от премиера, който някъде в самотна планина под реещ се сняг на фона на тежък джип казваше – “Аз ви знам кои сте, ще ви намеря, ще ви пратя група хора, като чакали да ви дебнат“. Леко ме притесни, че не показва точно разбиране на ситуацията.“
“Има такъв народ“
“Абсолютно ново име, нов играч. Те направиха доста интересна кампания, такава не сме виждали. Те почти нямаха кампания. Това е феноменът, който преподаваме непрекъснато – феномен на използване на натрупана репутация.
Слави Трифонов и неговият екип използваха целия ресурс от репутация, която са натрупали повече от 20 години. Колкото и за някои хора те да имат съмнителна слава и да не са показвали качества на политическата сцена – да не забравяме Виденовата зима и тогавашните протести, техните песни и неща, които хората много използваха през всичките години. Референдумът, на който гласуваха адски много хора. Това са все позитиви за самия Слави Трифонов, които той в момента използва до дъно.
От тук нататък е много интересно какви ходове ще предприеме, защото при най-малкия срив, проблем, неизпълнен образ със съдържание, най-малкия намек за предателство, хората ще се отдръпнат веднага."
Ефектът “Росенец“
“Росенец все пак е само повод. Има разлика между повод и причина. Росенец е малък повод, който запали много хора. Това показва, че причините са много дълбоки и много повече. Причините са това, че последните четири години правителството под едно или друго обстоятелство предприе завой далеч от нашия цивилизационен избор да сме част от Западната цивилизация.“
Значението на комуникациите
“От няколко години PR специалистите казваме, че комуникациите вече са стигнали до някаква нова силна роля в обществото, а именно спойката, която държи отделните части заедно. Без нея бихме се разпаднали на отделни клъстери, отделни групи, отделни малки общности. Може и да загубим връзка по между си. Това се видя изумително ярко по време на пандемията, когато откъснати в малките си кутийки, единствено комуникацията ни държеше заедно и ни правеше едно цяло.“
Разговора можете да чуете в звуковия файл.
Лятното културно събитие Sofia Summer Fest продължава и през месец август, предлагайки на столичани и гостите на града разнообразие от кино и театрални заглавия. Сред акцентите тази година е второто издание на "Фестивала за съвременно българско и европейско детско и младежко кино", както и лятната програма на фестивала за документално кино..
Това е история за малка благотворителна кампания от Варна, която се превърна в символ на доброто за милиони хора в цяла България и по света като ги обедини да действат заедно. История за пластмасови капачки, бебета, бебешки кувьози, дарения, детски линейки, медицинска апаратура, продукти с кауза, мобилни пунктове за кръводаряване и още нещо .....
През тази седмица в Изпълнителна агенция за българите в чужбина беше учредена Асоциация на българските културни сдружения в чужбина. На учредителната среща присъстваха представители на различни културни сдружения на български творци, живеещи зад граница. Заедно в подкрепа на българските културни дейци зад граница От каква подкрепа се нуждае..
На 20 август от 20:30 ч. площадът пред Русенската опера ще се превърне в сцена под открито небе за едно от най-впечатляващите музикални събития на това лято — концертното изпълнение на "Carmina Burana" от Карл Орф. В събитието ще участват сопраното Даниела Караиванова, тенорът Георгиос Филаделфевс и баритонът Венцеслав Анастасов, както и хорът и..
Международният фестивал на светлините LUNAR ще превърне в светлинни сцени между 1 и 4 август Царево, Лозенец, Ахтопол и Синеморец. Специално за лятното си..
Йеле Крингс е фотограф, писател и режисьор, който е реализирал проекти по целия свят. Негови творби са награждавани и публикувани в National Geographic,..
Седмица преди едно от най-значимите културни събития за годината в България – турнето на "Йохан Щраус Виртуозен Оркестра", в рубриката "Разговорът"..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg