В десетата година от началото си, програмата се отваря към всички училища в страната. Това се налага в отговор на многобройни запитвания от директори, които досега нямаха възможност да наемат учители от „Заедно в час“, уточнява Гергана Ефремова, мениджър Институционални партньорства. С доста събран опит и укрепнала мрежа от съмишленици, програмата продължава да набира кандидати за учители, да ги обучава и да ги подкрепя в работата им. Показателно е, че дори без материалното подпомагане, което беше осигурявано в първите години, кандидати не липсват. Не са малко и новите учители, които остават в системата на средното образование и след втората година ангажимент към организацията.
От страна на приемащите училища най-важно се оказва как педагогическият екип посреща новите учители. Тук основна е ролята на ръководителя, който подготвя и организира наставничество, подкрепа и условия за добър професионален диалог между опитните педагози и младите учители, споделя Илка Стоименова, директорка на 159 ОУ в софийския квартал Челопечене. Училището е партньор на „Заедно в час“ от 2016 г., в него са работили и все още работят 10 учители, подготвени по програма „Нов път в преподаването“, като някои от тях продължават да преподават в училището и след завършването на програмата. В последната година, когато училищата преминаха към дистанционна работа, присъствието на млади кадри с много добра техническа подготовка се оказа особено полезно за организирането на учебния процес, добавя госпожа Стоименова.
На 14 и 15 февруари в Софийския университет се проведе академична конференция под надслов "Творчество и иновации – измерения на бъдещето", организирана Националния университетски център за творчество и иновации. Мащабното събитие беше приветствано от представители на изпълнителната власт и академичното ръководство. Изключително богатата програма,..
Марко Видал е поет, но също така и преводач от български на испански език. Човек, който обича да пътува чрез езиците и културите. Издател на едно съвсем малко и ново издателство, посветено на превода и популяризирането на литературата на малките езици. А само една малка част от неговите литературни маршрути минават през Испания, България, Узбекистан...
152 години след обесването на националния герой Васил Левски говорим за личността и делото на Апостола по два познавателни вектора. Първият – историческата наука за тази забележителна фигура от нашите националноосвободителни усилия, а вторият – образът на Левски както в произведенията на класиците, така и в произведенията на нашите съвременници...
На 18 и 19 февруари с тържествени прояви България отбеляза 152 години от гибелта на най-светлата личност в историята на нашето национално възраждане и освобождение от петвековно потисничество и безправно съществуване в рамките на Османската империя. Васил Иванов Кунчев, Дякон Игнатий, Апостола, Левски – не просто обаятелен образ на герой, мъченически..
"Т ук, където се намираме сега, в Централен Анадол, са много почитани думите на персийския поет и философ Мевляна Джеляледдин Руми, който казва: "Ела, който и да си ти", разказва туристическият гид Гирай УУр Йозджаш. И той обяснява, че на територията на Република Турция днес съществуват седем региона, със седем различни климата, дори със седем..
Видеопоредицата "Сградите разказват" е нова инициатива на Регионалния исторически музей - София. Археолозите Йордана Николова и Валентин Витанов, които..
Националният център за обществено здраве и анализи изнесе статистически данни, според които над 30% от децата между подрастващите са правили опит да..
"Небе, голямо колкото земята. С перо и четка за Добруджа" – така е озаглавена антологията, която наскоро излезе от печат и предстои да бъде представена..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg