Министърът на транспорта Георги Тодоров освободи от длъжност Григори Григоров, председател на Съвета на директорите и Никола Василев, изпълнителен директор на БДЖ. От началото на годината са реализирани 71 333 мин. закъснения на 4710 влака в пътническите превози. Мотивите за уволнение на ръководството са: влошаване на показателите на експлоатационната дейност на дружеството в сравнение с 2020 г.
Какво става в управлението на БДЖ след освобождаването на част от ръководството? Какви са начините за подобряване на експлоатационното състояние по отношение на товарните и по отношение на пътническите превози.
Взаимовръзката между сигурност, цена на услугата и качество в БДЖ коментира в “Нашият ден“ Варужан Апелян:
“Ако погледнем отново докладите за качество на БДЖ, където се измерва и удовлетворението на пътниците, имаме 60-70% в последните години удовлетворение, което означава, че болшинството от хората са доволни. Интересно е, че това са хората, които пътуват често с влак. Има една друга група хора, която е доста по-голяма, защото пазарният дял на БДЖ е доста малък около 3-4%.
Всяка година пътниците стават по-малко. В кризата с пандемията беше още по-зле, но пътниците намаляват.
Замислих се също, че другият аспект на проблема – от едната страна, превозите, от другата страна – инфраструктурата и в последно време чета в интернет доста коментари и хората казват, че примерно влаковете на Централна гара се обявяват (коловозът) 5-10 минути преди да заминат. Хората казват – “тичаме като луди“ – около 500-600 метра има от подлеза, докато се качиш на перона, особено ако е в края на перона.
И там има проблеми. Въпросът е колко е желанието да бъдат решавани. Със сигурност те са и заради ремонтните дейности, които текат на Централна гара. Имаме доста примери в Европа на доста големи гари, които се ремонтираха, но там никой не може да си позволи да слага коловоза на хората пет минути преди да замине влакът и пътниците да тичат като състезатели, за да могат да го хванат."
Европа и новите ЖП тенденции
"Мисля, че ние сме пълна трагедия. На нивото на Кения и Етиопия сме като развитие. С Европа не може да става и дума за някакво сравнение.
Ако започнем да се сравняваме с водещите африкански железници, би било доста голям успех, защото в ЮАР и някои части на Северна Африка има доста по-развити железници от българската.
Трябва да решим дали ще бъдем Европейска железница, и да започнем от там. Имаме едно 40 години пропуск в развитието.
Има начин това да се случи. Ще бъде трудно в един момент да се намерят хора, които да управляват БДЖ, защото няма да има желаещи за мениджъри, същи и като експерти, като специалисти все по-малко има кадри и това е един проблем, с който мениджърите ще се сблъскват все по-често."
Екологичност
"Екологичността, тя не е директен показател, но, ако приемем, че всичко е електрифицирано, не навсякъде сме електрифицирани в България, но, да, може да се каже, че е екологично.
Въпросът тук е, че автомобилният транспорт в момента се развива с тотално различна концепция. Виждаме, че се минава на електромобили, електроавтобуси, на автобуси с водород, на превозни средства с нулеви емисии."
Чуйте Варужан Апелян в звуковия файл.
"Наистина е достойно да те облажаваме, Богородице, вечноблажена, пренепорочна и Mайка на нашия Бог. По-чтима от херувимите и несравнено по-славна от серафимите; нетленно родила Бога Слово, истинска Богородице, величаем те.". На 11 юни Православната църква празнува чудото, случило се през 982 година – срещата на българския монах от килията..
Протестите в Лос Анджелис, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Христофор Караджов, преподавател по журналистика в Калифорнийския университет. "Тръмп трупа политически точки. В Лос Анджелис бяха изпратени имиграционните власти, които направиха много показни арести на имигранти и то на места, където средният американец е свикнал да..
Село Гиген се намира в община Гулянци, Плевенска област и е едно от големите села в средната част на Дунавската равнина. В района на селото се намират останките на древноримския град Улпия Ескус, основан през 106-та година от император Траян. Според историци през 328-ма година, по времето на император Константин Велики, е построен Константиновият мост..
Защо е трудно да се обясни толкова просто действие като деленето на две и какво може да се обърка за приемането ни в еврозоната , коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Евгений Кънев , икономист. "По принцип, това е тема, която касае всички българи, приемането на еврото. Да кажем, че влизането в Европейския съюз е нещо по-абстрактно,..
Димитър Панайотов и Александър Николов са създатели на независимата медийна платформа за документална журналистика и социално значими истории den.fm. Те говорят в "Мрежата" за жертвите на домашно насилие. Защо тази тема Димитър Панайотов: "Работим по всякакви социалнозначими теми. Сметнали сме, че сега е правилният момент за тази...
Защо е трудно да се обясни толкова просто действие като деленето на две и какво може да се обърка за приемането ни в еврозоната , коментира в..
Присъщо ли е на желанията ни да изпадат в крайности? Не сме ли самите ние отговорни за критичните си мисли и къде е мястото на обществото в този процес на..
Протестите в Лос Анджелис, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Христофор Караджов, преподавател по журналистика в Калифорнийския..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg