Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

И зрителят продължава да гледа

Като „съзерцателен и елегичен триптих, запечатал живота на един човек“ определя филма на Камен Калев „Февруари“ Кристофър Вурлиас от Variety. А Боряна Матеева пише в сп. „Кино“: „В този философско-психологически подход се открива мъдрост, а като добавим автобиографичния момент и съзерцателната нагласа, имаме бистро и чувствително кино.“

Около пет години екипът – режисьор и сценарист – Камен Калев, оператор – Иван Чертов, музика – Петър Дундаков, работят по филма, който тръгва от 5 ноември по кината у нас, след като влезе в официалната селекция на кинофестивала в Кан, а вече има разпространение във Франция и е много добре приет. Ето какво казва кинокритичката Катерина Ламбринова в сп. „Кино“: „Филмът бе селектиран в основната програма на фестивала в Кан през 2020, но потъна в зимата на недоволството на българската филмова среда. Още един пример за хроничната ѝ треска пред таланта. За да си набави успиващо, нездравословно успокоение, тя неистово се стреми към утвърждаване на посредствеността.“

Поетичният филмов разказ, в чиято основа е фигурата на дядото на Камен Калев, се различава от предишните му филми. „Февруари“ е решен в три части, които разкриват детството, зрелостта и старостта на героя. Малко реплики, бавно действие, запомнящи се кадри – това са само малка част от характеристиките на филма, за който режисьорът и сценарист Камен Калев казва в интервю: „За мен беше предизвикателство да направя филм с образ, който не се променя, който не излъчва много. И въпреки това да има нещо, което да накара зрителя да продължи да гледа.“ И зрителят наистина продължава да гледа. И филмът влиза в него и остава там.

Чуйте Камен Калев.

Снимки – ФБ профил на филма "Февруари"

Филмът на Камен Калев "Февруари" тръгва на голям екран в цялата страна на 5 ноември 2021 г.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

ИСИ - София представя изложбата на Виктор Петров "Подът е лава"

Играта "Подът е лава" превръща опасността и сигурността в топография на въображението. Инсталацията на Виктор Петров е изградена върху принципите на тази игра, които важат само в границите на четирите стени: наивните и разрушителни импулси могат да се разгърнат с пълна сила, физиката може да бъде пренебрегната, реалността и разумът са освободени от..

публикувано на 12.09.25 в 18:48
Моника Игаренска, Канатица, 2023, папиемаше, акрил

Противоположности и сходства – Зоя Лекова и Моника Игаренска в галерия "Васка Емануилова"

Галерия "Васка Емануилова", филиал на Софийската градска художествена галерия  откри изложба на две съвременни скулпторки от едно поколение, чийто подход към изучаване, изграждане и обработване на формата е различен.  “Противоположности и сходства” е озаглавена експозицията на Зоя Лекова и Моника Игаренска  в галерия "Васка Емануилова", която до 19..

публикувано на 12.09.25 в 17:29

Може би така трябва

В редакция "Хумор и сатира" също се дразним от "хвърчащите" по улици, тротоари, градинки и паркове тротинетки, но доброто ни възпитание възпира някои наши пориви. На хората по света обаче явно им е дошло до гуша, защото са подхванали борба с тротинеткохулиганите, която ще наречем "експериментална". Подробности за това и за друго в неделя веднага след..

публикувано на 12.09.25 в 16:48
Константин Кисимов

Светлини от гримьорните: Кисимов, магьосникът

В четири епизода "Трамвай по желание" представя на своята публика миналото и настоящето, наследството и завещанието на една от най-достойните театрални институции в България – великотърновският драматичен театър "Константин Кисимов". Първата театрална трупа в града се създава през 1870. За нуждата на театъра се закупуват декори, костюми от..

публикувано на 12.09.25 в 16:35

Радослав Владимиров между киното и музиката

Да си свидетел на пътя на човек, който следва сърцето си, несъмнено е вдъхновяващо. Радослав Владимиров припомня това както с ролята си на Мето в екранизацията на Хайтовия разказ “Сватба” – филм на Магдалена Ралчева с международно признание и с много силно изградена ценността система, така и с всичко, което прави в житейски план, където – за разлика от..

публикувано на 12.09.25 в 16:01