Виновни ли сме ние, като пешеходци, ако ходим по велоалеите. Как може да се ускори придвижването с велосипеди в големите градове?
Темата коментира в “Нашият ден“ Иво Делин, член на сдружение “Велоеволюция“:
“Всичко е въпрос на добра воля на общините, които поддържат пътната инфраструктура на своята територия. По-голяма част от придвижванията ми са с велосипед. Доста по-бързо, екологично и здравословно е.
Манталитетът в България е, че шофьорът е цар на пътя и пътят си е негов. Докато това мислене не се промени, велоалеите и всичко останало би пречило на пътя.
Много малка част от шофьорите се усещат, че ако преминат на велосипед, задръстването изчезва и придвижването става доста по-бързо.
На ниво управление доста от нещата не се случват. Първо, нямаме план за развитие на велосипедния транспорт в София. Огромна част от хората в големите градове не се качват на велосипед поради страх да не бъдат блъснати от друг участник в движението. Следват се прости правила, които защитават нашите маневри, трябва де сме и по-бдителни.
Как може да се преодолее страхът?
“Основният начин да се направи тази промяна е адекватната инфраструктура за велосипедистите, когато тя наистина е безопасна и отделена от автомобилния трафик.
В София това почти никъде не се случва. В други градове от страната нещата са малко по-добре.
Зимния сезон със сигурност е по-опасен по няколко причини. Една е, че като цяло е по-тъмно и мрачно. И сутрин, и вечер, когато хората отиват и се връщат от работа, е доста по-тъмно и има сериозен шанс велосипедистите да не се видят, тъй като те са рядкост зимата. Другият проблем е, че е хлъзгаво.“
С идването на пролетта…
“Ще си припомним хаоса по пътищата. Шофьорите ще започнат отново да си припомнят, че съществуваме на пътя и ставаме все повече и повече, особено с пролетта и лятото.“
Чуйте разговора в звуковия файл.
Андрей Несмачни е ветеран от войната на Русия в Украйна. Ранен е при Херсон през 2023 г. Когато се завръща в Ирпин, решават с негов приятел да създадат място, в което други ранени войници да могат да работят. Кръщават фабриката са стъклени сувенири Bat Art . Андрей разказва за "Мрежата" по програма "Христо Ботев" защо е важно за възстановяването на..
Андрей и Олга имат лаборатория за изработка на дронове в Украйна. Този август при срещата ми с тях те разказаха за "Мрежата" по програма "Христо Ботев" защо дроновете са важни за тази война, как са започнали да правят дронове и защо те спасяват човешки животи на фронта. "Това е нашата лаборатория. Тук проектираме и произвеждаме всички наши..
Преди дни Конституционният съд се произнесе, като обяви Решението на НС за предсрочното прекратяване на мандата на управителя на Националната здравноосигурителна каса Станимир Михайлов за противоконституционно. В случая решението на КС има ли възстановителен ефект? За ветото на президента по отношение на Закона за адвокатурата. В "Законът и Темида"..
В рубриката "Разговорът" на предаването "Нашият ден" гостува Ана-Мария Кръстева , водеща на предаването "Благовестие", която сподели подробности за новия си проект – предаването "Сътворението" по програма "Христо Ботев". Тя разказа, че идеята за този проект носи в себе си от дълго време и многократно е опитвала да го реализира, но безуспешно до..
Днес в предаването "Мигранти с таланти" ви представяме вдъхновяващата история на Елена Шагай, която пристига в България преди пет години от Украйна. Елена идва тук, водена от любовта към своя български съпруг, когото тя с топлота нарича "най-прекрасният мъж на света". По образование, тя е лекар вирусолог, но заради езиковата бариера така и не успява да..
Натура(та). Някои я боготворят. Други я отричат. Трети не са сигурни към коя група принадлежат. Но натурата е навсякъде. Около нас, във нас...
Международният поетичен фестивал "Софийските метафори 2024", чиято програма е богата и многообразна, тази година се провежда за шести път. Събитието..
На днешния 27 септември отбелязваме Европейския ден на спорта в училище, а темата за физическата активност на подрастващите придобива все по-голяма важност..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg