"Фрагментите на Поли Муканова, събрани в книгата "Сизиф дали е бил щастлив?", са обединени от нейния особен поетичен глас. Макар и да са твърде разнообразни – от чиста кратка поезия като "Събудих лятото, оставено на гардероба. Жълтия чадър разпънах на балкона" или "Паркова алея, с която се надбягват – медитация на тревен килим. Дишане с щурците" до абстрактно-философски афоризми като "Догматизмът е опиум за невярващите" или "Най-краткото определение за цялост: фрагмент", а също така и "записки", или поетически проблясъци, от срещи с различни места и хора, от Охрид до Вашингтон, от големите мъртви до живите приятели", пише Владимир Левчев за втората книга на Поли Муканова в този особен жанр.
Наречена е с ефектното заглавие "Сизиф дали е бил щастлив?" и някак се очаква вътре читателят да намери отговор на този въпрос. Книгата обаче не предполага отговори. Най-малкото заради онова, което е фрагментът. Кратки или по-дълги текстове, които се колебаят между есето, стиха или дори разказа, но все пак остават своеобразни записки, които концентрират света наоколо, преживяванията, размислите на автора.
Ето как двамата рецензенти на книгата пишат за нея: Ани Бурова – "Книгата всъщност представлява поетика, а и апология на фрагмента" и Митко Новков – "За да създадеш добър фрагмент, трябва да си цялостен човек".
Чуйте Поли Муканова в звуковия файл.
В рубриката "Архивите са живи", обръщаме поглед към един от най-ярките символи на българската литература – Пейо Яворов. На днешния ден по нов стил, преди 147 години, се ражда Пейо Тотев Крачолов, оставил своята незаличима следа в българската културна история под псевдонима Пейо Яворов. Поезията на Яворов е уникална и неповторима, с дълбока..
"Женските лица на историята" е сборник в чест на проф. Красимира Даскалова – виден български учен, едно от емблематичните лица на Философския факултет на СУ "Св. Кл. Охридски". Близо 30 години проф. Даскалова работи и съдейства за академичното институциализиране у нас на две изследователски полета – интердисциплинарни и свързани/пресичащи се по между..
Иля Пепеланов е новият директор на Драматичния театър "Адриана Будевска" в Бургас. Актьорът пое ръководството на театъра в края на миналата година след спечелен конкурс в Министерството на културата, в конкуренцията на още четирима кандидати. Директорският пост беше освободен преждевременно през февруари 2024 година, когато почина..
Едно от най-новите заглавия в юбилейния 60-и сезон на Театър 199 "Валентин Стойчев" е спектакълът "Морето след теб" от Яна Борисова. Пиесата се поставя за първи път на сцена, а неин режисьор е Марий Росен. Според Марий Росен тази пиеса може да се прочете и като романтична комедия. Тя обединява най-различни пластове – постмодернизъм, съвременно..
Лъчезар Лисицов , журналсит от "Клуб Z", коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" какво е да си парламентарен репортер днес. "Повечето..
В рубриката "Въпреки мрежата" гостува Антоанета Василева , член на екипа на асоциация "Родители" и координатор на Националния център за безопасен..
В началото на декември в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел се състоя очакваната световна премиера на "Фани и Александър" – опера, създадена от шведския..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg