Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Проф. Симеон Ананиев:

ТОЛ системата да увеличава обхвата си поетапно

Същевременно да се върви към интелигентни системи за регулиране на трафика

В София на 20 октомври се провежда кръглата маса на тема "Две години ТОЛ система – плюсове  и минуси". Организатори на кръглата маса са Форум за балкански транспорт и  Научно-технически съюз по транспорта. Целта на кръглата маса е да бъдат посочени плюсовете и минусите на ТОЛ системата в България след двегодишното ѝ функциониране. Ще се анализират различните ѝ ефекти и перспективи за изграждането и развитието автомагистралите и поддържане на пътната система в страната. Във фокуса на дискусията са възможностите за тяхното изграждане и поддържане чрез публично-частно партньорство.

В "Нашият ден" проф. Симеон Ананиев, председател на Клъстер "Зелен транспорт", коментира плюсовете и минусите на ТОЛ системата, транспортната свързаност и кога българските магистрали ще бъда свързани с тези на Северна Македония.

"ТОЛ системата трябва да увеличава обхвата си поетапно, като обхване основната пътна мрежа на България. Това означава, че тази пътна мрежа ще може да бъде подържана в едно добро състояние и същевременно чрез ТОЛ системата да се отиде към интелигентни системи за регулиране на трафика", посочва проф. Симеон Ананиев.

Въпреки че ТОЛ системата генерира средства, не се вижда подобряване на пътната инфраструктура. Логиката е, че трябва да се обхване транзитният трафик, който да плаща скъпо и вътрешният да не се товари.

"България има едни от най-ниските такси в ЕС. Но същевременно, развивайки се като голям транспортен хъб и транзитна страна, особено в момента с увеличение на товаропотока, трябва да се мисли за компенсиране на нашите превозвачи за реално извършени превози. Но да се събира такса от хилядите чужди превозвачи, които преминават през страната", допълва експертът.

Вярното поведение при изграждане на транспортна връзка между България и Северна Македония е развитие на транспортната свързаност.

"Транспортната логистика между България и Македония се развива с укорени темпове. Това е благодарение на войната в Украйна Бъдещето е възможност за военна логистика от Средиземно море до пристанище Бургас, което е важно за Черно Море. Започна изграждането на магистрала от Скопие до Кюстендил, която ще се свърже при Дупница с автомагистрала Струма", казва проф. Симеон Ананиев.

Целия разговор с проф. д-р Симеон Ананиев можете да чуете в звуковия файл.


По публикацията работи: Наталия Маева


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Антон Митов и Васил Велев

140 години от Съединението

Днес отбелязваме 140 години от Съединението на България. Как политическите и международни измерения на този политически акт са вплетени в глобалния контекст на 1885 г. – година на научни открития, културни премиери и исторически промени по света? Журналистът Васил Велев вплита историята и любопитни факти от целия свят, за да покаже колко сложен..

публикувано на 06.09.25 в 14:03
На паша

Козевъдство в село Долен

Село Долен е разположено в т. нар. Дъбрашки район, на границата между Пирин и Родопите. Природата и усамотението там са сред причините Ана-Мария Велкова и Владислав Вълев да обикнат района и да оставят целия си предишен живот, заселвайки се в Долен. Те обитават малка къща в гората край сградите на старото ТКЗС, в чиито територии отглеждат кози от..

публикувано на 06.09.25 в 09:05

25 години фондация "Четири лапи"

Фондация "Четири лапи" чества своята 25 години от началото на своята мисия – защита и грижа за животните. Организацията ще отбележи годишнината със специално събитие и първото по рода си VR преживяване в Парка за мечки в Белица. Ще бъде открита и нова изложбена зона, посветена на историята на парка, неговите обитатели и мисията на "Четири лапи"...

публикувано на 04.09.25 в 10:24
Кадър от протеста

Жителите на Локорско и Кремиковци протестират срещу инвестиционните намерения в района

След протеста и автошествието на жителите на с. Локорско и кв. Кремиковци срещу инвестиционното намерение за изграждане на кариера за добив и преработка на строителни материали на територията на район "Кремиковци" – разговор в "Нашият ден" с Марин Грозданов , представител на инициативния граждански комитет, организирал протестната акция...

публикувано на 03.09.25 в 10:24
Обмяна на опит по Еразъм+

Илия Петков: Всяко дете има право на качествено образование

"Специални, равнопоставени и ценени в училище и в живота" е проект и инициатива на Средно училище "Иван Вазов" в град Сопот. Училището има сериозен опит в работата по европейски образователни проекти от 2007 година, основно по програмата на Европейската комисия Еразъм+.  В "Нашият ден" разговаряме с координатора и основен двигател на тези..

публикувано на 03.09.25 в 11:00